Jump to content
Annons

Marshall JVM 205c, lineout nåt att ha?


DaCriLL

Recommended Posts

tjenare, nu har man inskaffat sig ett litet(njao) monster.

dessa frågor riktar sig mest till gitarristerna här, men har ni hjälpande råd är ni välkommna allihopa.

bor i lägenhet så har ställt den hos farsgubben för o spela av mig lite, den jävlen kan förmodligen riva hus. rekommenerat köp till er som funderar.

men nu vidare tilll problemet, bor som sagt i lägenhet, så att micka den hemma är inget alternativ.

då skulle förmodligen t.o.m Grannhuset lämna in klagomål.

men nu är de så att den är inte direkt nån lättviktare, runt 30 kilo, så jag kommer inte springa fram o tillbaks med den mellan farsan o lägenheten.tar jag hem den så blir den där, en längre tid i alla fall.

nu undrar jag hur line-out/silent recording grejen står sig mot en uppmickad sm57.

alternativen står alltså mellan att lina hemma eller micka hos farsan. lite omständigt att micka men är det värt besväret så tar jag den smällen. Ljudkvaliten är viktigast.

så.....hur pass mycke bättre är uppmickning i förhållande till lina.

ytterligare ett alternativ kan va att lägga rythm o dubbar på ett gäng låtar hemma via linen och sen dra med hela paketet till gubben o micka lead och solo där.

va tycker ni?

nån som har erfarenhet av JVM-arna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...