Jump to content
Annons

nt

Odjuret (oregistrerad)

Recommended Posts

Koprofag (oregistrerad)
Postat (redigerat)

nt

Redigerat av Odjuret
Annons
Postat

Hej och välkommen!

Jag kör själv på ett Motu 828mkII, och är mycket nöjd, och det är tio analoga ingångar på den. Dom två micförstärkarna på fronten ersätter inte 1 och 2, utan är kanal 9 och 10.

(koprofag - bajsätare)??

Koprofag (oregistrerad)
Postat (redigerat)

nt

Redigerat av Odjuret
Postat

Jag kör med en Motu 828mkII. Mycket nöjd.

2 mikstärkare inbyggda, de går på kanal 9 o 10.

8 mikstärkare i en låda som heter Line Audio Design OMP. Bra ljud till bra pris (ca 5.000). 8 kablar emellan.

Sen har jag också en Behringer ADA8000. 8 kanaler med mikstärkare, duger utmärkt i kvalitet. Särskilt som jag fick den för 2.500:-. En optisk ADAT-kabel transporterar de 8 kanalerna in i Motu-n, så vips har jag 18 kanaler med mikstärkare.

Jag tror det går att klämma in två till kanaler via SPDIF, men det har jag inget som skapar. ( Och vill man ha ännu fler kanaler, så gör det köra några stycken Motu828mkII på samma firewire-buss. Nu kroknar nog datorn dessförrinnan).

Ut har jag 8 från Motu-n, plus separat 2 kanaler för hörlur, plus 8 stycken från ADA-n. (och 2 på SPDIF). Mer än jag behöver i alla fall.

När det gäller ADAT så är det hur signalerna går på kabeln, eller egentligen oftast på en optisk kabel. Max 8 kanaler upp till 48kHz, högre samplingsfrekvens så brukar det bli 4 kanaler. Nån ADAT-bandspelare behöver man inte, men väl en burk med AD-omvandlare och kanske också mikstärkare.

Gunnar

PS: när det gäller Digi 002 så kan man bara använda en i taget. Dvs 4 inbyggda mikstärkare, 4 line-ingångar och 8 ingångar via ADAT.

Koprofag (oregistrerad)
Postat (redigerat)

nt

Redigerat av Odjuret

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.