Jump to content
Annons

Problem med Bounce...


Oakar

Recommended Posts

Tjena!

Sitter med ett projekt i Logic pro 9 och försöker just nu bounca ut hela låten. Allt går bra tills den har "renderat" klart hela projektet och sedan hänger sig hela skiten. Mycket störande! Har inte haft detta problemet innan.

Nån som har haft liknande problem? jag har testat att starta om datorn (Mac) osv. vet inte riktigt hur man skall gå tillväga nu.

Tacksam för all hjälp! 😲

Redigerat av Oakar
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Logic 9.xx?

OSX 10.x.x?

Alltid prova: Reparera "Behörigheter" först. (Program>Verktygsmapp>Skivverktyg)

Annars fick jag ett tips:

"Go to the /Macintosh HD/System/Library/PrivateFrameworks/ folder and move the "Prokit.framework" folder (and the "ProKit(SnowLeopard).framework" folder if also present) to the Desktop. Delete the original(s). Then download and install Prokit 7.0 from this link: http://support.apple.com/kb/DL1385

Restart and launch Logic".

Förresten: vart bouncar du? till en extern hårddisk eller . . ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Logic 9.xx?

OSX 10.x.x?

Alltid prova: Reparera "Behörigheter" först. (Program>Verktygsmapp>Skivverktyg)

Annars fick jag ett tips:

"Go to the /Macintosh HD/System/Library/PrivateFrameworks/ folder and move the "Prokit.framework" folder (and the "ProKit(SnowLeopard).framework" folder if also present) to the Desktop. Delete the original(s). Then download and install Prokit 7.0 from this link: http://support.apple.com/kb/DL1385

Restart and launch Logic".

Förresten: vart bouncar du? till en extern hårddisk eller . . ?

Tack ChrisB! ska testa detta. kör OSX Snow leopard 10.6.8, Logic 9 ver: 9.1.6. Nej ska bounca till vanliga interna hårddisken! Jävla skumt för jag har ju inte ändrat nåt sen tidigare vad jag vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack ChrisB! ska testa detta. kör OSX Snow leopard 10.6.8, Logic 9 ver: 9.1.6. Nej ska bounca till vanliga interna hårddisken! Jävla skumt för jag har ju inte ändrat nåt sen tidigare vad jag vet.

Man bör alltid ha alla ljudfiler på en extern hårddisk för att undvika (en del) problem
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du "hänger sig"?

Fortsätter låten att "gå" fast rendering är klar?

Edit: Jag har råkat ut för det när det är en plugg som spökar.

Nej, Renderingen är klar och själva rutan för förloppet e maxat, och cpu står på max med, så hänger sig allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev jag nyfiken, vad är skillnaden med lagringen?

Lagring?

Arbetsfiler: audio samt video filer bör vara på en hårddisk som inte är systemdisken, bounce/export bör ske mot en extern hårddisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lagring?

Arbetsfiler: audio samt video filer bör vara på en hårddisk som inte är systemdisken, bounce/export bör ske mot en extern hårddisk.

Hej igen, Testa dina tips ChrisB Inget av dem fungerade tyvärr. Nåt sista knep? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket format exporterar du till?

Exporterar du hela Arr fönstret eller är bara ditt projekt (markerat) som exporteras?

Om inget funkar tillslut, prova att öppna ett nytt projekt, importera alla spår och exportera.

Redigerat av chrisB
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Om cpun står på max är det inte bara så att det blir för tungt för datorn som gör att det låser sig? Jag skulle testa att muta några spår och testa att bounca och se om det funkar då.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...