Jump to content
Annons

Söker kontakter


Viqore

Recommended Posts

Vet att dom flesta artister och producenter ställer sig frågan. Hur kommer man i kontakt med folk som vill göra musik? de gör jag iaf. Hur kan man fixa spelningar?? Hur kan man fixa så att folk vill använda oss som producenter.? hur marknadsför man sig lättast.?

Blocket? annons i tidningen? ringa runt o tjöta på folk?

Är de nån som har nått tips på hur ni gjorde tex?

Vänligen tacksam för alla svar som kan ges

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Sociala medier.

Det lättaste sättet att marknadsföra sig skulle jag säga.

Du behöver inte lägga några pengar på annonser i tidningar eller liknande, enklare att komma i kontakt med de verksamma i branschen via dessa.

Lägg ut ditt material på soundcloud, skapa en fan-page på facebook m.m.

Många av dagens skivbolag använder ju soundcloud som plattform för demos, sen hittar du många DJ's/promoters där också.

Beror kanske lite på vilken musik du producerar med.

Studioforum är också ett bra ställe att komma i kontakt med folk som vill göra musik. ☺️

Mvh Johan B / WAGolfer

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ställer mig också denna frågan, och det är en mycket bra fråga för ställer man bra frågor till sig själv så får man ofta bra svar.

Det man kan göra är att titta på hur andra artister eller folk i branchen gjort. Sedan kan det också va bra att veta precis vad det är man vill uppnå, om man inte har klara mål för sig själv så går man alltid runt i blindo. Om man vet vad man vill uppnå och ser sig själv komma dit så gör det allt mycket enklare, svaren kommer till en utan att man vet om det.

Hoppas det här hjälper 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...