Karl-jan Postat 19 december 2011 Postat 19 december 2011 Hej, har införskaffat ett Focusrite saffire pro 24 dsp och det vill inte fungera! Får "No hardware connected" i saffire mixcontroller 2.4, och eftersom jag aldrig har använt ett firewire uttag förut på datorn undrar jag om det är denne som krånglar med drivrutiner eller något annat. Jag har följande moderkort:p8p67 (http://www.inet.se/produkt/1901977/asus-p8p67-deluxe-rev-b3) och kör windows 7 64x. Så vore vänligt om någon kunde hjälpa mig. Obs jag har ingen cd läsare så installerade saffire mixcontroller 2.4 via internet då jag så vitt kunde förstå det ända man behöver till ljudkortet?
CHAE Postat 19 december 2011 Postat 19 december 2011 (redigerat) Hej, prova att göra så här; 1) slå på ditt Saffire 2) slå på datorn Fungerar det? Det kan vara FW:et som spökar. Vissa tillverkare (bl a Focusrite) är våldsamt petiga med vilket FW-kort som används. Men nu ska vi inte måla fan på väggen här utan vara lugna och metodiska. Jepp, 2.4 är den senaste versionen av MixControl så den ska vara kosher. Du installerade drivrutinen innan du kopplade in ditt Saffire, ja? Lite bonusgodis ang. FW saxat från sid. 5 i manualen 🙂 FireWire considerations - Most computers will generally be equipped with 1 FireWire bus. You may have multiple FireWire ports(connectors) on your computer, but these are all connected to 1 physical chip which controls the bus. The FireWire bus is limited in the amount of data bandwidth it can handle. Each additional FireWire device connected to the FireWire bus demands additional bandwidth resources, thus increasing the chances of exceeding the total available bandwidth. Consequently, it is recommended that Saffire PRO 24 DSP DSP run on its own FireWire bus for best performance. The Saffire PRO 24 DSP should be able to work alongside other devices connected to the same FireWire bus. However, problems may arise depending on which FireWire devices are connected. For example, a FireWire disk used for back-up or a digital camera should not cause any problems, but when streaming audio from a FireWire hard disk or a FireWire box such as Focusrite Liquid Mix, the total FireWire bandwidth may be reached. This will result in audio drop outs, or reduced performance on either the Saffire PRO 24 DSP or the other connected FireWire device. For this reason, we would recommend that you use a separate FireWire bus for each FireWire device. This may be a PCI / PCIe card in your desktop, or a PCMCIA or Express card in your Laptop. Vänligen, CHAE Redigerat 19 december 2011 av CHAE
Dippen Postat 19 december 2011 Postat 19 december 2011 Jag kör på en iMac med ett Saffire 56. Jag får samma problem (ibland) om jag inte gör som CHAE föreslår och slår på ljudkortet innan datorn!
Karl-jan Postat 19 december 2011 Trådstartare Postat 19 december 2011 Ska testa det! Återkommer om det inte löst sig, vore najs att fÅ spela lite gitarr sÅ här pÅ kvällskvisten 😄
Karl-jan Postat 27 december 2011 Trådstartare Postat 27 december 2011 (redigerat) Hej igen, har inte kunnat svara då jag varit bortrest, det tråkiga med att jag kom tillbaka var att jag inte fick igång ljudkortet. Jag lurar lite på firewire drivrutinerna men vet ej vart jag ska finna dessa?(Specifikationer på mitt moderkort står i första inlägget) Hittade även det här i enhetshanteraren: http://imageshack.us...rivrutiner.png/ detta kanske kan tyda på ett drivrutinsfel? Redigerat 27 december 2011 av Karl-jan
Karl-jan Postat 29 december 2011 Trådstartare Postat 29 december 2011 Fått igång det, var drivrutins bluttanblä, nu ska det produceras!
CHAE Postat 29 december 2011 Postat 29 december 2011 Fått igång det, var drivrutins bluttanblä, nu ska det produceras! Kanonkul! 😄 Men innan det börjar produceras så kanske du kunde smälla dit ett [LÖST] i rubben så kanske fler kan få användning av din tråd 🙂 Gott nytt år! Vänligen, CHAE
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.