Jump to content
Annons

Aktiva monitorer för 5000


topic

Recommended Posts

Hej hej!

Jag tänkte köpa ett par aktiva monitorer, och min budget ligger på runt 5000 kr totalt. Kanske kan lägga på några slantar till om det behövs för något varmt rekommenderat.

Jag kommer främst att producera house och liknande musik. är inte extremt kräsen, men vill ju självklart ha så ärligt ljud som möjligt för den pengen.

Vilka kan ni rekommendera?

Klarar jag mig utan sub?

Läste självklart igenom sticktrådarna men det är lätt att drunka i kommentarer som inte riktigt passar mitt användningsområde. Hoppas ni står ut men ännu en monitor-tråd ändå. 😛

Tacksam för svar!

edit: Kan passa på att säga att jag förmodligen behöver ett nytt ljudkort också. Har i dagsläget ett Creative SB X-Fi som kostade runt 700 har jag för mig, och som förvisso har ett Audio Creation Mode. Men jag vet inte, kanske inte duger. Ni får isåfall gärna tips om det också!

Redigerat av topic
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Finns det inte några monitorer som är hyllade och rekommenderade av en enad kritikerkår världen över? Jag menar, när jag ska köpa en bra livemick så tittar jag direkt på SM58. När jag behöver något för virveln eller gitarrförstärkaren så kikar jag på SM57an. Givetvis finns det andra fabrikat, men det finns vissa modeller som helt enkelt är större och populärare bland den stora massan.

Har vi något liknande i monitorvärlden? Jag vet att Genelec is the real shit. Men om man inte ligger i den prisklassen? Har vi någon modell som verkligen de allra flesta proffs kan rekomendera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...