Jump to content
Annons

saknar true tape...


kmax

Recommended Posts

tjena. e re nån mer än jag som saknar true tape? det är nästan med en tår i ögat man spelar i nu för tiden efter att ha uppgraderat till sx2, som i alla avseenden (enligt mitt tycke) är bättre än ettan, förutom att true tape e borta.

Det sägs att man ska kunna få likvärdigt resultat med den nya magneto, men jag kommer inte i närheten av det magiska true tape-ljudet. dags att köpa en analog masterbandare typ studer eller nåt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Magento är byggt på truetape tekniken till och med. Den största skillanden är väl att man kan ratta mer. Det kanske där problem uppstår då du inte får till det sound du är van vid. Men alla kan inte tycka om magneto. True tape var ju väldigt enkelt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är true tape egentligen? 😲

True tape är simulation av analoga rullbandare. Du kanske sett dessa någon gång, jag såg de skolan. Jag är inte så gammal bara 25 😄. Det gör att man kan överstyra en signal så färgar den signalen på ett sätt som många finner attraktiv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är true tape egentligen?  😲

True tape är simulation av analoga rullbandare. Du kanske sett dessa någon gång, jag såg de skolan. Jag är inte så gammal bara 25 😄. Det gör att man kan överstyra en signal så färgar den signalen på ett sätt som många finner attraktiv.

ahaa tack 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

...men det fungerar bara direkt vid inspelning och bara om man spelar in i 32-bit FP - eller har det ändrats i den nya varianten...?

Exakt, den fungerar bara på 32 bitar float i inspelningsfasen. Det är ingen plugin. Mer en inspelnings extra funktion. Denna finns sx1, för liknade resultat i SX2 bör magento användas i 32 bitars inspelning och på inputs kanalerna. Rolig avatar bild Claes 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...