Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena! Rubriken talar för sig själv. Har alltså problem med mitt babyface-ljudkort. Totalmix spökar, det hänger sig så att man blir tvungen att tvångsavsluta det. I samband med detta får jag inget ljud ut. Har kört det tidigare i Windows 7 utan några som helst problem. är en s.k "newb" med macs operativsystem, så vem vet om det är jag som gör något helgalet. Hur som helst, är det någon som känner igen detta?

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Vad är det för dator?

Postat

Har du lagt in senaste drivrutiner och uppdaterat firmware i Babyface? Det brukar vara det som behövs om det strular.

http://www.rme-audio.de/en_downloads.php?page=content/downloads/en_downloads_driver&subpage=content/downloads/en_downloads_driver_uc

pme (oregistrerad)
Postat

Vilken version av firmware? Hur strömförsörjer du den?

Postat

v.185

Strömförsörjer babyfacet antar jag att du menar 🙂

Båda USB-sladdarna i datorn. Hur som helst, det lustiga är att kortet verkar fungera någorlunda nu. Har startat om datorn 4 gånger, och om jag låter den stå på 5-6 minuter, då svarar totalmix. Man kan ju fråga sig om det skall vara så....? samma för dig ?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.