Rotterdam Postat 12 december 2011 Postat 12 december 2011 Tjena! Rubriken talar för sig själv. Har alltså problem med mitt babyface-ljudkort. Totalmix spökar, det hänger sig så att man blir tvungen att tvångsavsluta det. I samband med detta får jag inget ljud ut. Har kört det tidigare i Windows 7 utan några som helst problem. är en s.k "newb" med macs operativsystem, så vem vet om det är jag som gör något helgalet. Hur som helst, är det någon som känner igen detta?
Rotterdam Postat 12 december 2011 Trådstartare Postat 12 december 2011 Imac, 21.5-tummaren. Prestandan är bekant antar jag 🙂 Den senaste imacen, kanske värt att tillägga
Claes Holmerup Postat 13 december 2011 Postat 13 december 2011 Har du lagt in senaste drivrutiner och uppdaterat firmware i Babyface? Det brukar vara det som behövs om det strular. http://www.rme-audio.de/en_downloads.php?page=content/downloads/en_downloads_driver&subpage=content/downloads/en_downloads_driver_uc
Rotterdam Postat 14 december 2011 Trådstartare Postat 14 december 2011 Har dragit ner dessa drivrutiner ett antal gånger nu, dock kvarstår problemet 🙁 Tackar för tipsen 🙂
pme (oregistrerad) Postat 14 december 2011 Postat 14 december 2011 Vilken version av firmware? Hur strömförsörjer du den?
Rotterdam Postat 14 december 2011 Trådstartare Postat 14 december 2011 v.185 Strömförsörjer babyfacet antar jag att du menar 🙂 Båda USB-sladdarna i datorn. Hur som helst, det lustiga är att kortet verkar fungera någorlunda nu. Har startat om datorn 4 gånger, och om jag låter den stå på 5-6 minuter, då svarar totalmix. Man kan ju fråga sig om det skall vara så....? samma för dig ?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.