Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag ska göra musik till en liten film och då har jag satt ut markers på lite olika ställen för att beskriva vad som händer i filmen och var jag vill ha mina olika musikdelar i projektet.

Allt bra så långt!

Men när jag sedan byter tempot i låten så ändras markersarna utefter sin placering i takter.

Vilket alltså gör att dom hamnar helt fel rent tidsmässigt.

Jag undrar hur man gör så att markersarna ändå stannar kvar på rätt tid, för det är ju det som är det viktiga i det här fallet.

Någon som vet hur man ska göra?

Annons
BurninSven (oregistrerad)
Postat

Lättast är nog att göra musiken för sig och bounca ut om olika låtarna och dra in dom i en ny låt så det är stereo wav filer som du kan dra runt till dina markers hur du vill. Sen importerar du filmen till den låten och ersätter ljudet från filmen (om du har ljud på den filen vill säga) med det från låten.

1. Options/movie/open movie

2. importera och dra dina olika låtar till rätt ställen

3. Options/movie/export audio to movie

Postat

Ok, tack för svaret.

Det låter ju lite jobbigt. För jag vill ju jobba med all musik inom projektet så att säga.

Men då går det alltså inte göra på något bättre sätt?

Postat

Om det är tempo du ska ändra så kan du ju använda "tempo-track" kanske? Då borde inte markersarna flytta på sig. Eller är de det du har använt?

Om inte, kolla den här :

Postat

Tack för svaret. Men det var inte det heller.

Men jag lyckades hitta svaret på min fråga ändå.

Man gick in på Marker List och sedan väljer man alternativet lock the markers in time eller något liknande heter det.

Då blir det rätt =)

BurninSven (oregistrerad)
Postat

Ok bra att det löste sig. Tror ändå att du åker på att skriva ljudet till filmen så kolla upp mitt svar igen då när det blir dax.

Postat

Ok bra att det löste sig. Tror ändå att du åker på att skriva ljudet till filmen så kolla upp mitt svar igen då när det blir dax.

Sant så sant!

Tack!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.