Jump to content
Annons

M-Audio och Cubase 2.0


Malla (oregistrerad)

Recommended Posts

Malla (oregistrerad)

Har en kompis ( helt allvarligt !!) som gått och köpt sig en rejäl dator och lite kring-utrustning på bla Musikbörsen.

2,8 Mhz Pentium 4

1028 RAM

MIDI-keyboard

M-Audio Delta nånting...

SX 2. nånting....

Att han dessutom varken kan datorn ( Vet knappt hur man dubbelklickar...)

eller SX gör ju inte saken lättare.

PROBLEMET :

MIDI synkar inte i SX. Om man spelar in och kvantiserar så uppför sig tex. en enkel åttondelsfigur helt ur fas.

Har själv haft detta problem med mitt gamla VST 5. någonting, och ljudkort Audigy, men det löste sig med KX drivrutiner istället för Soundblasters egna.

Men, M-Audios drivrutiner kan det väl ändå inte vara fel på i detta fallet ?

Jag körde telefonsupport med kompisen igår och jämförde datorer och intällningar för bla annat ASIO, men kunde inte hitta något som skillde markant i inställningar.

Någon som har nån´ide´? Grundtips ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hade liknande problem och fick följande tips som löste mina bekymmer:

Öppna "MIDI Port Enabler" mappen i din "Cubase SX"mapp. Kopiera en fil som heter "ignorereportfilter" och klistra in den utanför "MIDI Port Enabler" mappen

(alltså i "Cubase SX"mappen). Pröva även att inaktivera alla "emulerade" in- och

ut-gångar. Detta görs lämpligen i "Device Setup". Dessa åtgärder funkade för mig, så nu är jag en lyckligare man. Hoppas det funkar för dig med.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...