Rillerock Postat 5 november 2011 Postat 5 november 2011 Hej! Har sökt en del online och pÄ forumet men hittar inte svaret pÄ min frÄga. NÀr jag startar ett nytt projekt startar jag som "default". FÄr inte upp ezdrummerprogrammet nÀr jag lagt till det som ett vstinstrument. Tidigare kom det fram nÀr man tryckte pÄ "e" NÀr jag startar ett nytt projekt startar jag som "default". Nu tÀnds och slÀcks bara den ikononen till höger om Any 1. Vad gör jag för fel? GÀrna en basic förklaring dÄ jag Àr en nybörjare. AnvÀnder pod X3 som ljudkort. Mvh
enghell Postat 8 november 2011 Postat 8 november 2011 Tjena. Du bör fÄ upp EZdrummer om du trycker pÄ den lilla symbolen som ser ut som ett keyboard i fönstret till vÀnter pÄ din bild, dÀr du har in och utgÄngarna.
dannepop (oregistrerad) Postat 8 november 2011 Postat 8 november 2011 Jag hĂ„ller med. Det verkar som en bugg! Ăr du sĂ€ker pĂ„ att fönstret inte ligger bakom de andra fönstren? Danne/
Rillerock Postat 9 november 2011 TrÄdstartare Postat 9 november 2011 Hej, Nej tyvÀrr ligger det inte i bakgrunden. Tidigare har det bara vart till att lÀgga till ezdrummmer via VST instruments samt klicka pÄ "e" ikonen. NÀr man trycker "e" ikonen nu sÄ skiftar bara det du kallar pianot fÀrg. Dvs den aktiveras i takt med att man trycker pÄ "e" i VST Instrument panelen.
DionHarris Postat 24 mars 2012 Postat 24 mars 2012 (redigerat) Tjena! Jag lyckades nu att Ă„terskapa ditt problem och löste med att jag visste vad jag gjort... EZ fönstret ligger ju ovanpĂ„ Cubase fönster i det hĂ€r fallet. Dvs det gĂ„r att flytta det utanför Cubase. Du kan alltsĂ„ i praktiken av rent misstag, eller med flit, flytta det utanför skĂ€rmen. Riktigt farligt. đ Nu drog jag ner EZ fönstret sĂ„ att det försvann bakom vertygsfĂ€ltet i WIndows. DĂ„ fick jag ditt problem, jag hittar heller inget kort kommando för att centrera EZ pĂ„ skĂ€rmen. Det tror jag sĂ€kert finns nĂ„gonstans men jag orkar inte leta efter det. NĂ„, sĂ„ jag flyttade verktygsfĂ€ltet i Windows. Sen tryckte jag pĂ„ "e" och dĂ„ sĂ„g jag en liten bit av kanten pĂ„ EZ och kunde dĂ„ dra upp det och lĂ€gga det till rĂ€tta. Du mĂ„ste helt enkelt pĂ„ nĂ„got sĂ€tt fĂ„tt ut EZ fönster utanför skĂ€rmbilden. Leta i kanterna eller leta i manualen till EZ och se om du kan hitta ett kommando för att centrera fönstret pĂ„ skĂ€rmen.  Kör hĂ„rt!! Redigerat 24 mars 2012 av DionHarris
Rillerock Postat 25 mars 2012 TrĂ„dstartare Postat 25 mars 2012 Tjena! Jag lyckades nu att Ă„terskapa ditt problem och löste med att jag visste vad jag gjort... EZ fönstret ligger ju ovanpĂ„ Cubase fönster i det hĂ€r fallet. Dvs det gĂ„r att flytta det utanför Cubase. Du kan alltsĂ„ i praktiken av rent misstag, eller med flit, flytta det utanför skĂ€rmen. Riktigt farligt. đ Nu drog jag ner EZ fönstret sĂ„ att det försvann bakom vertygsfĂ€ltet i WIndows. DĂ„ fick jag ditt problem, jag hittar heller inget kort kommando för att centrera EZ pĂ„ skĂ€rmen. Det tror jag sĂ€kert finns nĂ„gonstans men jag orkar inte leta efter det. NĂ„, sĂ„ jag flyttade verktygsfĂ€ltet i Windows. Sen tryckte jag pĂ„ "e" och dĂ„ sĂ„g jag en liten bit av kanten pĂ„ EZ och kunde dĂ„ dra upp det och lĂ€gga det till rĂ€tta. Du mĂ„ste helt enkelt pĂ„ nĂ„got sĂ€tt fĂ„tt ut EZ fönster utanför skĂ€rmbilden. Leta i kanterna eller leta i manualen till EZ och se om du kan hitta ett kommando för att centrera fönstret pĂ„ skĂ€rmen.  Kör hĂ„rt!! Tackar! Skall kolla detta extra noga đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.