Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har sökt en del online och pÄ forumet men hittar inte svaret pÄ min frÄga.

NĂ€r jag startar ett nytt projekt startar jag som "default".

FÄr inte upp ezdrummerprogrammet nÀr jag lagt till det som ett vstinstrument.

Tidigare kom det fram nÀr man tryckte pÄ "e"

NĂ€r jag startar ett nytt projekt startar jag som "default".

Nu tÀnds och slÀcks bara den ikononen till höger om Any 1.

Vad gör jag för fel?

GÀrna en basic förklaring dÄ jag Àr en nybörjare.

AnvÀnder pod X3 som ljudkort.

Mvh

post-16001-0-29750500-1320486969_thumb.jpg

Annons
Postat

Tjena.

Du bör fÄ upp EZdrummer om du trycker pÄ den lilla symbolen som ser ut som ett keyboard i fönstret till vÀnter pÄ din bild, dÀr du har in och utgÄngarna.

dannepop (oregistrerad)
Postat

Jag hÄller med.

Det verkar som en bugg!

Är du sĂ€ker pĂ„ att fönstret inte ligger bakom de andra fönstren?

Danne/

Postat

Hej,

Nej tyvÀrr ligger det inte i bakgrunden.

Tidigare har det bara vart till att lÀgga till ezdrummmer via VST instruments samt klicka pÄ "e" ikonen.

NÀr man trycker "e" ikonen nu sÄ skiftar bara det du kallar pianot fÀrg. Dvs den aktiveras i takt med att man trycker pÄ "e" i VST Instrument panelen.

• 4 mĂ„nader senare...
Postat (redigerat)

Tjena! Jag lyckades nu att Äterskapa ditt problem och löste med att jag visste vad jag gjort...

EZ fönstret ligger ju ovanpÄ Cubase fönster i det hÀr fallet. Dvs det gÄr att flytta det utanför Cubase.

Du kan alltsĂ„ i praktiken av rent misstag, eller med flit, flytta det utanför skĂ€rmen. Riktigt farligt. 🙂

Nu drog jag ner EZ fönstret sÄ att det försvann bakom vertygsfÀltet i WIndows.

DÄ fick jag ditt problem, jag hittar heller inget kort kommando för att centrera EZ pÄ skÀrmen.

Det tror jag sÀkert finns nÄgonstans men jag orkar inte leta efter det. NÄ, sÄ jag flyttade verktygsfÀltet

i Windows. Sen tryckte jag pÄ "e" och dÄ sÄg jag en liten bit av kanten pÄ EZ och kunde dÄ dra upp

det och lÀgga det till rÀtta. Du mÄste helt enkelt pÄ nÄgot sÀtt fÄtt ut EZ fönster utanför skÀrmbilden.

Leta i kanterna eller leta i manualen till EZ och se om du kan hitta ett kommando för att centrera

fönstret pÄ skÀrmen.

Kör hÄrt!!

Redigerat av DionHarris
Postat

Tjena! Jag lyckades nu att Äterskapa ditt problem och löste med att jag visste vad jag gjort...

EZ fönstret ligger ju ovanpÄ Cubase fönster i det hÀr fallet. Dvs det gÄr att flytta det utanför Cubase.

Du kan alltsĂ„ i praktiken av rent misstag, eller med flit, flytta det utanför skĂ€rmen. Riktigt farligt. 🙂

Nu drog jag ner EZ fönstret sÄ att det försvann bakom vertygsfÀltet i WIndows.

DÄ fick jag ditt problem, jag hittar heller inget kort kommando för att centrera EZ pÄ skÀrmen.

Det tror jag sÀkert finns nÄgonstans men jag orkar inte leta efter det. NÄ, sÄ jag flyttade verktygsfÀltet

i Windows. Sen tryckte jag pÄ "e" och dÄ sÄg jag en liten bit av kanten pÄ EZ och kunde dÄ dra upp

det och lÀgga det till rÀtta. Du mÄste helt enkelt pÄ nÄgot sÀtt fÄtt ut EZ fönster utanför skÀrmbilden.

Leta i kanterna eller leta i manualen till EZ och se om du kan hitta ett kommando för att centrera

fönstret pÄ skÀrmen.

Kör hÄrt!!

Tackar!

Skall kolla detta extra noga 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.