Jump to content
Annons

Problem med CDJ 800MK 2


focatoca

Recommended Posts

Hej! Vill inleda med att jag följt forumet länge och lärt mig en hel del, nu har jag däremot blivit medlem då jag behöver eran hjälp.

Jag köpte nyligen ett DJ kit bestående av 2st CDJ 800Mk2 och en DJM 400 mixer. Problemet är att den ena CDJ spelaren inte vill starta. Jag har varit i kontakt med säljaren som visade mig ett klipp där båda funkar, han bad mig kontakta postens reklamationstjänst då han var säker på att de varit oförsiktiga i transporten. Jag gjorde det och fick avslag då spelaren saknar fysisk skada.

Vad borde jag göra? Var kan jag fixa spelaren, går den att fixas? Alla synpunkter ses som hjälp. Det är som sagt inget synligt fel på spelaren, den vill bara inte starta när man sätter in power cablen.

Må gott

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker det låter som att du köpt en produkt som inte motsvarar säljarens beskrivning, alltså fungerar. Eller så lät säljaren bli att informera dig om felet.

Du har ingen ångerrätt, kan inte åberopa konsumentlagstiftning - däremot kan du ta saken vidare till tingsrätten. Du borde ha en hygglig chans att häva köpet.

Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick höra av en kontakt att det är möjligt att säkringen är sönder, jag öppnade och kollade men den satt fint.

Tog ett par bilder, hoppas ni kan hjälpa mig, vad kan jag göra, vill fixa den så fort som möjligt!

http://www64.zippyshare.com/v/29912303/file.html

http://www64.zippyshare.com/v/46280576/file.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Pioneer har ju ett serviceställe i Stockholm dit jag har skickat in mina Pioneer HDJ 1000 flera gånger för reparation. Assist Workshop heter dom tror jag, kolla med dom.

Den kan mycket väl ha blivit skadad under frakten, var den bra paketerad? Men det kan ju också vara så att försäljaren filmade spelarna innan dom gick sönder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm då har det ändrats ganska nyligen för det har funnits både i Stockholm och Göteborg. På deras hemsida verkar det bara vara Linköping nu ja.. men när jag googlade fick jag fram det här:

http://assistinstallation.se/1024px/workshop/?userid=55

Testa att ringa dit, de kan ju inte skada. Annars skulle du kunna prova att kontakta www.jpdisco.se. Dom ligger i och för sig i Göteborg men kan ju vara ett alternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!

Ska sägas att jag testat byta säkring på spelaren men det funkade inte heller... Någon som är insatt?

Märkte också en grej att när man skakar spelaren så låter det som små glasbitar som rör på sig. Jag öppnade upp spelaren och hittade en svart liten plastbit men märkte att det där glas ljudet fortfarande är kvar och det kommer nog från den där lilla svarta lådan som inte går att öppna med vanlig skruvmejsel.

Någon som vet vad jag pratar om?

Man vill ju försöka få reda på vad det är så man kan slippa pröjsa så mkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...