Musiker81 Postat 13 februari 2005 Postat 13 februari 2005 Vad ska man ha för program om man vill hÄlla pÄ med bÄde musikvideos och musik?.
MusicNixon Postat 13 februari 2005 Postat 13 februari 2005 (redigerat) Logic och Final Cut. Redigerat 13 februari 2005 av MusicNixon
MusicNixon Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 (redigerat) Ok. Vad synd đ Videoredigering pĂ„ Mac knĂ€cker. NĂ„n annan? Redigerat 14 februari 2005 av MusicNixon
ketri Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 Jag har anvÀnt mig av Sony Vegas 5. Och Cubase i detta fallet...
Musiker81 Postat 14 februari 2005 TrĂ„dstartare Postat 14 februari 2005 Ăr Nuendo till för bĂ„de musikvideos och musik eller mĂ„ste man ha ett extra program oavsett om man har Nuendo eller Cubase SX.
VacUm Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 Video/Film redigeras i ett program för just video/filmredigering. Det finns Preimiere för PC, men det anses inte vara nÄt att ha av dom som jobbar pÄ en nÄgorlunda proffsig nivÄ. Final Cut Àr vÀl det som gÀller nu vad jag försÄr och det finns bara för mac. Ska du dÀremot Àgna dig Ät postproduktion av film sÄ Àr Adobe Aftereffects tillgÀngligt för bÄde PC och MAC. SjÀlv har jag ingen vidare koll nÀr det gÀller film sÄ jag har inte mÀrkt nÄn större skillnad pÄ Final Cut och Premiere, men litar faktiskt pÄ proffsens omdömen hÀr.
p-a Postat 25 februari 2005 Postat 25 februari 2005 (redigerat) Avid och Pro tools gÄr hand i hand sÄ det borde vara en bra kombination, lite i dyraste laget dock eftersom det krÀvs speciell hÄrdvara. http://www.avid.com/products/xpressStudio/ /p-a Redigerat 25 februari 2005 av p-a
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.