Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Kan börja med att jag är nybörjare i musikproduktion eller jag har haft logic programmet rätt länge nu men har inte haft möjligheten att använda den. I allafall, jag försöker lära mig grunderna som att spela in extern piano mm. vilket jag har lyckats med än så länge. Men nu till min fråga, hur gör jag om jag vill sätta till röst (audio), jag har lagt till audio track geneom ( track->ny audio.. men sedan när jag försöker spela in så låter det bara buller eller hur jag skal förklara det. Jag antar att det är något i inställningar jag måste ändra eller kanske på externa ljudkortet , använder Omega Lexikon.. Är det någon som vet vad felet kan ligga?

Annons
Postat

Hej!

Det låter som om det kan vara många saker som gått snett.

T ex, vad använder du för mikrofon till ljudkortet? Hur är sjunger du i micken? Hur låter rummet? Spelar du in på för hög volym? Är du säker på att du spelar in med ljudkortet i Logic och inte via datorns inbyggda mikrofon?

De finns lite andra trådar här som handlar om var man ställer in ljudkortet osv. Kolla dessa först. Får du inte rätt på det så kan du återkomma med en beskrivning om hur du kopplat från mic till Logic (alltså hela signalkedjan och vilka grejer du har).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.