TCIM Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Hej I många av mina mixar slutar klicket att fungera ibland när jag startar upp ett gammalt projekt. Även preview-läget är knäpptyst när jag ska processa något. I metronome setup under Transport-fliken finns ingen hjälp. Verkligen skitjobbigt. Verkar vara något enkelt jag måste kryssa i, eller av, men manualen hjälper inte. Tips?
P Forsberg Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Ja ett tips kan vara att kolla så att audition-regeln inte ligger i botten. Hände mig halvvägs genom en låt, kom på det när jag var klar med alla inspelningar. 😏
TCIM Postat 13 juli 2011 Trådstartare Postat 13 juli 2011 Ja, exakt! Precis vad jag letade efter. Var tusan är den regeln? Hittar inget i mixerfönstren eller i vst connections.
P Forsberg Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 (redigerat) I cubase 3 ligger den allra längst till höger, bredvid master-regeln, jag brukar alltid behöva scrolla det lilla "master-regel-fönstret", som inhyser master-regeln och audition-regeln, till höger för att kunna se audition. Är inte alls säker på att det är likadant i nyare versioner av cubase. Jag vet att jag har läst om samma problem innan med någon som hade en nyare version och då fanns inte audition-regeln med. Hittade denna tråden från steinbergs forum, kanske kan vara något? http://www.steinberg.net/forum/viewtopic.php?f=19&t=3634 Redigerat 13 juli 2011 av P Forsberg
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.