Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag fÄr inte mitt ljudkort att funka pÄ min mac mini.

Allt Àr som nytt och ljudkortet har funkat pÄ en pc tidigare.

Jag fÄr ljud i micen men den syns inte i datorn.

Datorns firewire klarar av att driva ljudkortet och jag kan koppla ljudet genom kortet.

SÄ vad kan det vara för fel?

detta Àr mitt sista hopp att ni vet nÄgot som inte jag vet. Ska jag behöva slÀnga kortet i soptunnan...

Annons
Postat

Jag fÄr inte mitt ljudkort att funka pÄ min mac mini.

Allt Àr som nytt och ljudkortet har funkat pÄ en pc tidigare.

Datorns firewire klarar av att driva ljudkortet och jag kan koppla ljudet genom kortet.

SÄ vad kan det vara för fel?

detta Àr mitt sista hopp att ni vet nÄgot som inte jag vet. Ska jag behöva slÀnga kortet i soptunnan...

Kan ha att göra med att du troligen mÄste stÀlla in samplerateswitchen pÄ FA66 till samma samplingsfrekvens som programmet du anvÀnder har.

Annars sÄ kanske detta kan hjÀlpa-

Har du lÀst bruksanvisningen?

"With some computers, the FA-66 may not operate on bus power. If so, connect the included AC adaptor to an AC outlet and use it to supply power to the FA-66. In this case, the power will be on when you set the power switch to the DC IN position."

http://lib.roland.co.jp/support/en/manuals/res/1811350/FA-66_e4.pdf

Har du originalkabeln och sitter ferritkÀrnorn pÄ?

http://lib.roland.co.jp/support/en/manuals/res/1811071/FA-66_leaf_je03.pdf

Har du provat med en annan kabel?

Postat
Vilket inspelningsprogram anvÀnder du? Och har du valt rÀtt ingÄng dÀr?

Annars öppnar du Ljud-/MIDI-instÀllningar som du hittar under Verktygsprogram i programmappen.

I fönstret Ljudenheter markerar du ljudkortet. Till höger ser du nu Indata och Utdata.

Under KÀlla vÀljer du ingÄngen dÀr du kopplat in mikrofonen.

Postat

Vilket inspelningsprogram anvÀnder du? Och har du valt rÀtt ingÄng dÀr?

Annars öppnar du Ljud-/MIDI-instÀllningar som du hittar under Verktygsprogram i programmappen.

I fönstret Ljudenheter markerar du ljudkortet. Till höger ser du nu Indata och Utdata.

Under KÀlla vÀljer du ingÄngen dÀr du kopplat in mikrofonen.

Jo den tanken har slagit mej men jag ser inte den ingÄngen dÀr utan ser bara macens inbyggda mic.

Just nu har jag bara garageband och provar mej fram med.

Postat

Jo den tanken har slagit mej men jag ser inte den ingÄngen dÀr utan ser bara macens inbyggda mic.

Skicka upp en skÀrmdump sÄ ska vi se vad som Àr fel.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.