Jump to content
Annons

Musikprogram för hemmastudio


nd00jan (oregistrerad)

Recommended Posts

nd00jan (oregistrerad)

Hej,

jag är ny på området vad gäller spela in musik via datorn. Jag har lyckats spela in lite gitarr via några trial/free-versioner av musikprogram. Jag har dessvärre inte lyckats få något distat ljud på gitarren. Jag har testat att köra via min effektbox, men det låter fruktansvärt dåligt.

Det bästa jag kan komma på är att jag får köra med gittarförstärkare och effektbox och köra in det i datorn via en mic, då borde det bli bättre.

Det jag undrar är:

Borde det inte finnas musikprogram där man kan dista gitarren i programmet så att säga (så kan man skippa den analoga effektboxen)? Jag vill ha ett musikprogram som inte bara lägger på dist i efterhand på en inspelad sekvens utan också ger ett distat ljud direkt ut genom högtalarna under tiden man spelar in. Vilka program på marknaden ger dessa möjligheter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du har en Mac och köper Logic 7 så får du ett plugg som heter "Guitar Amp" som faktiskt funkar bra med direktlyssning om man har en bra dator.

Guitar Amp Pro

Dock går det aldrig att jämföra med hårdvara men det är iaf en variant 😆

Mvh Micke

EDIT: La till länk

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...