Jump to content
Annons

Problem att komma igång med logic och Duet by Apogee


Anni

Recommended Posts

Hej!

Jag har precis uppfyllt en dröm och skaffat mig en hemma studio. Det var inte lätt att komma igång tyckte jag men när väl allt var på plats med ett litet pianokomp och jag skulle börja spela in sången försvann ljudkortet helt och hållet. Det lyser inte - helt dött vad man än hittar på. Är det någon som känner igen detta och förstår vad för knapp man inte skulle ha tryckt på eller liknande? Tacksam för tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du provat med att stänga av datorn. Dra ur Appogee sladden.

Starta datorn, stoppa i sladden starta Logic. Kvarstår problemet?

Vilken dator har du?

Operativ system?

Vilken version av Logic (Studio eller Express)?

Duet är en USB audiointerface vilket betyder att den får sin ström via USB kabeln.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Verktygsprogram mappen så finns Audio/midi programmet. Öppna den, ditt interface borde synas där. Om den inte gör det så är det fel på den.

Redigerat av chrisB
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Har ditt kort någonsin funkat? Jag menar har du kunnat spela in eller upp ljud med det?

Har du installerat mjukvaran till kortet (Maestro)? Det måste du göra.

Kolla sedan i mappen Verktygsprogram efter Audio/MIDI. Där ska ditt kort kunna väljas. Annars är det andra problem.

Kanske firewirekabeln. Testa att byta. Testa kortet på en annan dator. Samma fel där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att det gör så stor skillnad men Duet är ett firewire-kort och Duet 2 ett USB 🙂

Ahhha . . . tack för påpekandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...