Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Säkert bara jag som försvårar/missuppfattar bilden på sida 20 i studio nr 5 2011. Men vad är det för brus som gejtas? Och när släpps det på? Jag tänkte direkt att "aha, han kör bara en noisegate lite halvhårt som sen släpper när slaget kommer" och det är ju inget märkvärdigt med det. Men sen slog det mej att det va nog inte det som va grejen, och jag kollade närmare på spåren men är ändå inte helt med på vad artikelförfattare vill visa på. Någon som kan förklara för en solstingad semesterfirare 😄?

Annons
Postat

Vad mer stod det? har inte studio tidningen så jag vene en de är väl ganska vanligt att man gatar ett vitt brus till virvel för att fylla ut eller så. Kanske det dom menar?

Postat

Om du bläddrar upp slutet av artikeltexten på sid 22 kan du läsa om att Christian blandar in brus på trummorna. Men jag tror inte att det ligger brus konstant på spåret som gejtas efter trumljuden, jag tror att det är korta brus som spelas länkat med trumljuden.

Postat

jag tror att det är korta brus som spelas länkat med trumljuden.

Ja, det låter ju logiskt när du säger det Linus 🙂. Är detta en vanlig teknik man använder? Va tvungen att testa direkt med att dra på Cubase egna bitcrusher över ett trumpaket och.. Ja.. Det låter ju lite Wonderchild direkt med "LoFi" preseten... Eller inte... hahahaha 😄.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.