kristian69 Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Hej Har skaffat ett Pronsonus usb men får ingen signal in i varken Samplitude eller amplitube 3 (standalone)men det går att spela mp3 i windows har tagit hem de senaste drivarna för win7 men det enda jag hör i mina lurar är ren gitarr.Tidigare hade jag ett Line6 ux2 inga problem där men för hög latency därav byte till Prosonus.Det finns inga konflikter i system utan där har allt installerats...nån med samma problem?? dator 2,8 x2 4 gig ram så burken bör ej krångla....... mvh kristian....
Nystrom Postat 20 maj 2011 Postat 20 maj 2011 Har du kollat så att alla rattar är rätt. Annat vrid alla så dom står rakt upp, då bör du höra din gitarr om den är linad in. Om du har mic, har du kollat om den behöver phantom omvandling? (Det räcker att ha USB-kabeln i för att du ska få ljud på dina inputs (Om medhörnings-ratten inte är helt vriden till playback). Lånar tråden till ett av mina problem. För lite ström för Phantom omvandling? Min Audiobox har funkat hur bra som helst tills idag. Nu skulle jag prova min Nt1a med ljudkortet. Allting funkar kanon UTOM när jag sätter på Phantomomvandlingen, då hörs det ett brummande ljud från högtalarna. Detta brummet tas inte upp av mic-en då det inte plockas upp av Logic. Ljudet blir högre om jag sänker hörlurs ingången samt mastern-ljud ut. et blir även högre om jag byter USB-Kabel. Brummande ljudet ändras och blir olika mycket om jag vickar på USB kabeln (vid usb-input på ljudkortet). Stänger jag av phantom omvandlingen funkar den fint.
kristian69 Postat 23 maj 2011 Trådstartare Postat 23 maj 2011 hej nystrom jag får rycka ut usbkabeln och trycka i den varje gång jag ska använda kortet så funkar det,vet ej vad det beror på...... mvh kristian
Nystrom Postat 23 maj 2011 Postat 23 maj 2011 Kolla på inställningarna i din DAW, varje gång du pluggar in och ur, så hittar den "En ny upptäckt Ljudenhet". Fungerar ljudet på Youtube/spotify utan att plugga in och ur den? Lyser några lampor när du inte pluggar in och ur den.
kristian69 Postat 23 maj 2011 Trådstartare Postat 23 maj 2011 hej igen inget ljud funkar före jag dragit ut usbkabeln och sedan satt tillbaka den,verkar som det är win7 drivarna som spökar,det verkar som fler har samma problem iallafall på presonus eget forum ingen aning.........
Nystrom Postat 23 maj 2011 Postat 23 maj 2011 hej igen inget ljud funkar före jag dragit ut usbkabeln och sedan satt tillbaka den,verkar som det är win7 drivarna som spökar,det verkar som fler har samma problem iallafall på presonus eget forum ingen aning......... Kör du i 64, eller 32bit? Prova installera om drivisarna,
kristian69 Postat 24 maj 2011 Trådstartare Postat 24 maj 2011 hallå igen jag kör 64 bits och har testat att köra om drivarna..........mvh kristian
Aggro69 Postat 24 maj 2011 Postat 24 maj 2011 Kolla denna tråden, det här problemet är inte beroende på vare sig ljudkort eller vilket program man använder. https://www.studio.se/index.php/topic/84152-cubase-doedar-allt-annat-ljud/page__p__1199575#entry1199575
kristian69 Postat 24 maj 2011 Trådstartare Postat 24 maj 2011 jag kör med samplitude men får ändå inte ljud i själva windows ändå(mp3 film mm)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.