Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

När jag trycker på "edit vst instrument" för att ändra inställningar i Broomstick bass så poppar inte hela fönstret upp, utan ett litet löjligt fönster dyker upp. Den här pluggen har fungerat i flera år men helt plötsligt blev den kass. Alla andra VST-instrument/pluggar fungerar. Någon som vet?

Annons
Postat (redigerat)

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig ännu....

Jag har köpt helt nya grejer och noterar samma problem, både med MZ drummer och Halion Sonic.

Min nuvarande teori bygger dock på att jag kör Cubase 6.0.1 64-bitars och MZ drummer samt Halion Sonic i 32-bit. (Håller f.n.v. på att tanka hem HS 1.5 vilken visst skall ha stöd för 64-bit men det tar ytterligare 2.5 tim... 1.2Gb över lina är ju lite segt ;-)

I övrigt kör jag Mac OS X 10.6.7 64-bitars.

Vad kör du själv?

Dessutom får jag beteendet att om jag klickar på det lilla fönstret så dyker VSTn upp som den skall men i ett fönster utan ramar eller ramknappar. D.v.s. jag kan inte flytta det. Den gråar också ut Cubase i bakgrunden.

/Tom

Redigerat av svaleklev
  • Gilla 1
Postat

Jag kör Cubase 5 och Windows XP. Jag googlade och fick en lösning att ändra skärmupplösning... det hjälpte inte mig.

Postat

Inget som hjälper mig tyvärr! Jag kör Cubase 5 32-bitars. Jag får ett minifönster i dom gamla som ny projekten men bara för Broomstick bass. Jag har gjort en ominstallation av Broomstick så nästa steg är väl Cubase... Om ingen har lösningen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.