Jump to content
Annons

Hjälp med kablage!


Ereeko

Recommended Posts

Hej!

Har precis köpt en Pioneer DDJ T1 och undrar vilken sladd jag måste ha till Master out?

I manualen står det: This is a TRS phone jack so both balanced and unbalanced outputs are supported.

20110329736.jpg

Jag har sökt och sökt men hittar bara vanliga balanserade sladdar men inget ställe som säljer såna sladdar med två huvuden som jag behöver?

Så jag undrar vad kallas sladden och vart köper jag den?

Tack på förhand!

Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om din ingång är obalanserad så kvittar det. Om balanserad så bör du köpa just balanserade, d v s 6,3mm TRS (Tip Ring Sleeve) till vad nu ingången är för något.

Okej, det är i en vanlig RCA-ingång. Vart hittar jag en sån?

Tack så mycket 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det på musikbörsen?

Tack för all hjälp! You're a lifesaver 😄

Denna kabel ska finnas hos alla musikaffärer samt även hos välsorterade "radiohandlare". De ska även kunna hjälpa dig välja rätt kabel, d v s rätt modell för ändamålet och utan att påstå att olika kablar "låter olika" och därmed lura på dig en snordyr historia. Att det i detta fall kan vara liten skillnad i skärmning (då den är obalanserad) är en annan sak. Att kablar håller olika länge är också en annan historia.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna kabel ska finnas hos alla musikaffärer samt även hos välsorterade "radiohandlare". De ska även kunna hjälpa dig välja rätt kabel, d v s rätt modell för ändamålet och utan att påstå att olika kablar "låter olika" och därmed lura på dig en snordyr historia. Att det i detta fall kan vara liten skillnad i skärmning (då den är obalanserad) är en annan sak. Att kablar håller olika länge är också en annan historia.

Åter igen, tack så jättemycket! 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...