Jump to content
Annons

Garagepop, rätt upp i krysset!


fransgabriel (oregistrerad)

Sug på denna kalla karamellen en stund å berätta hur den smakar!  

6 röster

  1. 1. Sug på denna kalla karamellen en stund å berätta hur den smakar!

    • 1. gillade inte basen men sången...
      0
    • 2. tror låten har potential, men behövs mixas bättre.
      2
    • 3. det mesta behövs ses över.
      2
    • 4. gör inget mer! den e skön som den e...
      1


Recommended Posts

fransgabriel (oregistrerad)

LÅTNAMN: Friden

ARTIST/GRUPP: Frans Gabriel

GENRE: Garagepop

LÅTLÄNGD: 3:58

KOMPOSITÖR:my self

PRODUCENT:zoom ps04

EV. MEDVERKANDE:spirito sanctos

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 5,45mb

STATUS: skiss

LÅTLÄNK: http://fransgabriel.no-ip.info/FRIDEN05.mp3

Här följer ännu en melankolisk kristen propaganda-dänga på svenska:)! Trummorna i mammas källare fick åter igen känna på en omgång med stockarna:) hela låten är återigen inspelad med min lilla digital porta med inbygd mick! Det kanske hörs?

Har försökt att få ner en f.d bullrig bas, samt försökt att få sången på rätt plats i låten, utan "kastas i fejjan"😉 eller ha för spetsiga "S"

men att mixa en låt e svårt, inte min bästa sida. Vad tycker ni om basen den här gången, e den för brötig? trummorna.. hörs det att dom e från 60talet och låter utan modifiering..skit?! testade även att lägga på lite piano, men lydde någons råd här på forumut att "less is more"

Once you POP you cant stop // F.Gabriel

(Denna gången från rätt person)

Redigerat av fransgabriel
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Instrumentala inledningen o 1:a "den som lever utan dig / letar efter allt men var finns friden är väldigt bra - resten är bra! SaknA* refräng gör?

Nu är det +3st verser + "stick" men, men ingen refräng! Mer text o gärna mer personligt! En idé är att man tar bort just frasen "sen 2000 år"

så blir det lite mer mystisk, vem är han? Dubba bara rösten ibland! Låter helt fantastiskt bra för att vara inpelad på en digitalporta, skulle man

hört den på radion hade man inte reagerat!

Mvh A*

Redigerat av A*udiomaniker
Link to comment
Dela på andra sajter

fransgabriel (oregistrerad)
En idé är att man tar bort just frasen "sen 2000 år"

så blir det lite mer mystisk, vem är han? Dubba bara rösten ibland! Låter helt fantastiskt bra för att vara inpelad på en digitalporta, skulle man

hört den på radion hade man inte reagerat!

Tack audio... för din sjusta respons, kul att du tyckte om låten!

angående refrängen, så är det meningen att "friden finns där tillgänglig sen 2000 år, har han burit all din smärta, torkat dina tårar" det skulle då vara refrängen:)

det är meningen att det skulle vara en enkel, rak melodi rakt igenom.

Och just det att inte nämna 2000år för att göra den mer mystisk... jag tycker att det är precis lagom mystiskt, jag vill att det skall vara lagom svårt att förstå, inte för dunkelt, sen blir det svårt att hålla igång rytmen i refrängen utan "2000år"

men tack för din feedback!

Be blessed//F.G

Link to comment
Dela på andra sajter

Materialet är inte oävet, men det låter inte så bra tyvärr. Det drar ner helheten. Man får lite sunkig sjuttiotals demofeeling av det hela. Det blir svårt att ge tips om mixning/produktion tycker jag för det är så mycket som man skulle vilja kommentera och ändra.

Vad kan du göra då? Ja jag skulle vilja att du sjöng ut lite. Mer passion i sången Håll inte emot försöka ta i lite. Budskapet är ju passionerat. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

fransgabriel (oregistrerad)

tack för tipsen "egghuvud" , ja skall tänka på att sjunga ut lite mer nästa gång ja ger mnig på portan, trots att jag bor i lägenhet 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...