Jump to content
Annons

Grafik problem med Mac Pro 2010


Stigmata

Recommended Posts

Hej där!

Tänkte kolla med er om detta:

Jag köpte en Mac Pro 8-core för typ 4 månader sedan, och har på senaste tiden upptäckt att jag får konstiga prickar på skärmen när jag rör ett fönster fort eller scrollar ner..

Kör med 10.6.6

Bifogar en bild...

bild med dots.tiff

Jag kör med 2 st samsung 19 tums skärmar. Mini Display port till VGA på båda.

Vad kan problemet vara?

Mvh

Christoffer

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

??

Ok, men då borde jag väl ha märkt något från början, kan man ju tycka.

Isf så kanske jag inte lade märke till det, och nu när jag märkt det är det det ända jag ser...

Är det typ uppdateringen för skärmen som inte lirar eller, är mest orolig att grafikkortet i macpron gått sönder......

Eller adaptern?

Men kommer en adapter minidisplay till dvi funka bättre? (om jag köper en ny skärm?)

Christoffer

Redigerat av Stigmata
Link to comment
Dela på andra sajter

Railind (oregistrerad)

??

Ok, men då borde jag väl ha märkt något från början, kan man ju tycka.

Isf så kanske jag inte lade märke till det, och nu när jag märkt det är det det ända jag ser...

Är det typ uppdateringen för skärmen som inte lirar eller, är mest orolig att grafikkortet i macpron gått sönder......

Eller adaptern?

Men kommer en adapter minidisplay till dvi funka bättre? (om jag köper en ny skärm?)

Christoffer

Kan räcka med att byta kablar eftersom VGA störs lätt men med tanke på hur billiga skärmar är idag så skulle jag köpa nya om jag vore dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...