Jump to content
Annons

Pro tools 9 authorization problem


carlsonolle

Recommended Posts

Tjena, har skaffat mig en mbox 2a och en iLok som jag lagt in pro tools 9 på. Igår funkade allt perfekt för att sedan idag krascha totalt. När jag skall starta pro tools så får jag upp en ruta där det står "missing iLok authorization for "pro tools 9". Please insert the necessary iLok to continue. Jag har iLok'n i och har även testat att ladda ner drivrutinerna och stoppa i den i andra usb portar. Någon som vet hur man skall bära sig åt eller vart med om något liknande?

Tjingeling 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena, har skaffat mig en mbox 2a och en iLok som jag lagt in pro tools 9 på. Igår funkade allt perfekt för att sedan idag krascha totalt. När jag skall starta pro tools så får jag upp en ruta där det står "missing iLok authorization for "pro tools 9". Please insert the necessary iLok to continue. Jag har iLok'n i och har även testat att ladda ner drivrutinerna och stoppa i den i andra usb portar. Någon som vet hur man skall bära sig åt eller vart med om något liknande?

Tjingeling 🙂

men jag är övertygad om att supporten kan hjälpa dig

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det framgår inte i din fråga om du uppgraderat PT till nian från åttan eller så. Isåfall

måste du regga serienummret för åttan som du fått från Avid tidigare tillsammans med aktiveringskoden för

uppgraderingen för nian på Avid. Avid skickar då licensen till iLok direkt där du kan ladda ner den på dongeln.

Har du gort det men ändå inte kan köra PT med iLok på pc kan det bero på "In one case, uninstalling the anti-virus

software BitDefender allowed the Pro Tools and iLok License Support software to install and function properly."

Kan också vara så att du inte har rättigheter i windows att starta vissa tjänster.

http://avid.custkb.com/avid/app/selfservice/search.jsp?DocId=382699&ssdFilterCommunity15=1409&ssdFilterCommunity13=0&ssdFilterCommunity11=1718&ssdFilterCommunity10=368&ssdFilter_SearchKeyWord=&page=1&ssdSearchOperator=0&ssdFilterCommunity3=161&Hilite=

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...