carlsonolle Postat 15 februari 2011 Anmäl Dela Postat 15 februari 2011 Tjena, har skaffat mig en mbox 2a och en iLok som jag lagt in pro tools 9 på. Igår funkade allt perfekt för att sedan idag krascha totalt. När jag skall starta pro tools så får jag upp en ruta där det står "missing iLok authorization for "pro tools 9". Please insert the necessary iLok to continue. Jag har iLok'n i och har även testat att ladda ner drivrutinerna och stoppa i den i andra usb portar. Någon som vet hur man skall bära sig åt eller vart med om något liknande? Tjingeling 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 15 februari 2011 Anmäl Dela Postat 15 februari 2011 Tjena, har skaffat mig en mbox 2a och en iLok som jag lagt in pro tools 9 på. Igår funkade allt perfekt för att sedan idag krascha totalt. När jag skall starta pro tools så får jag upp en ruta där det står "missing iLok authorization for "pro tools 9". Please insert the necessary iLok to continue. Jag har iLok'n i och har även testat att ladda ner drivrutinerna och stoppa i den i andra usb portar. Någon som vet hur man skall bära sig åt eller vart med om något liknande? Tjingeling 🙂 nä men jag är övertygad om att supporten kan hjälpa dig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
carlsonolle Postat 15 februari 2011 Trådstartare Anmäl Dela Postat 15 februari 2011 Får ta och slå dom en pling då ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 28 februari 2011 Anmäl Dela Postat 28 februari 2011 Det framgår inte i din fråga om du uppgraderat PT till nian från åttan eller så. Isåfall måste du regga serienummret för åttan som du fått från Avid tidigare tillsammans med aktiveringskoden för uppgraderingen för nian på Avid. Avid skickar då licensen till iLok direkt där du kan ladda ner den på dongeln. Har du gort det men ändå inte kan köra PT med iLok på pc kan det bero på "In one case, uninstalling the anti-virus software BitDefender allowed the Pro Tools and iLok License Support software to install and function properly." Kan också vara så att du inte har rättigheter i windows att starta vissa tjänster. http://avid.custkb.com/avid/app/selfservice/search.jsp?DocId=382699&ssdFilterCommunity15=1409&ssdFilterCommunity13=0&ssdFilterCommunity11=1718&ssdFilterCommunity10=368&ssdFilter_SearchKeyWord=&page=1&ssdSearchOperator=0&ssdFilterCommunity3=161&Hilite= Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.