King Crimson Postat 3 februari 2011 Dela Postat 3 februari 2011 Någon som använder en sådan? Är intresserad men har inte riktigt förstått vad den egentligen gör... jag är ganska ny på den analoga fronten. Det Jordan Rudess gör med CP 251 + Moog LP är ju helt ...magiskt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 5 februari 2011 Dela Postat 5 februari 2011 Om jag inte minns fel har den nån LFO, noise och lite nivå-rattar. LPn i sig har ju bara CV in för filter, pitch och volym så man kan ju inte göra jättemycket extra med den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
King Crimson Postat 9 februari 2011 Trådstartare Dela Postat 9 februari 2011 Ok, kan man tänka att den är mer som en mixer för moogerfoogers? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 12 februari 2011 Dela Postat 12 februari 2011 Ja, kanske det. Fast eftersom den har LFO så kan man även utan MF t.ex. låta syntens interna LFO sköta pitch-vibrato medan CPns LFO gör filtersvep. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 12 februari 2011 Dela Postat 12 februari 2011 Kan försöka svara lite mer utförligt nu (har bara skrivit från mobilen tidigare). 🙂 Moog Little Phatty är ju en ganska så begränsad synth i sig självt, med bara har en LFO (och jag har den gamla tribute-modellen med bara en modulationsbuss dessutom). Så man kan ju t.ex. inte få pulswiddsmodulation och filtermodulation samtidigt. Har därför funderat på att köpa en Moog CP-251, men tyckt att den varit lite väl dyr för vad den gör. Men om man dessutom har några Moogerfooger-pedaler kan det nog vara värt pengarna... Jag har nyligen skaffat en ny synth (Analogue Solutions Telemark) som är semimodulär, vilket innebär att man kan plocka ut CV-signaler, ungefär som med CP-251. Iofs lite dyrare, men den kan ju göra en hel del annat också. 🙂 Och att få en extra LFO till Phattyn är faktiskt riktigt riktigt kul! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.