Jump to content
Annons

Stänga inne ljudet i rummet


Mr Keys

Recommended Posts

Vi kommer införskaffar massa nya grejor som skall riggas upp hemma hos mig i min lägenhet, och jag vet från när vi arbetade hemma hos mig för några år sedan att det kommer bli gnäll från en granne (under mig), så jag undrar hur man bär sig åt för att isolera neråt så mkt som möjligt, så att hon störs så lite som möjligt? hmm........

Byggnationsmässigt alltså.....

För jag kan väl jobba hur mkt jag vill med akustiken inne i rummet, men det på verkar väl knappast hur ljudet sprider sig utåt nämnvärt, eller?

Någon som har några förslag på detta problem?

Att arbeta med hörlurar är uteslutet....

Då jag bor hos min flickvän har jag inte riktigt kraven att lägenheten skall vara fullt beboelig längre......dock är det en hyresrätt, så att spika för mkt grejor i golv/vägg går ej då jag måste kuna återställa lägenheten förhållandevis enkelt....

All hjälp tas tacksamt emot....

Redigerat av Mr Keys
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tror man får bygga någon form av flytande golv.... Läste om någon på forumet som byggde en sarg i trä som han fyllde med sand. Sen la han en skiva ovanpå. En billig lösning och engligt honom gav det bra resultat. Han byggde en för trummorna och en för stärkarna men det skulle kanske gå att bygga en för ett helt rum, vad vet jag. Hemligheten är ju att förhindra att vibrationerna överförs via golvet till din granne. Tror även det finns speciella mattor i neoprengummi för att minska vibrationer, har dock även för mig att de ska vara ganska dyra.

Hur som helts så är det nog bara din fantasi som hindrar dig. Hat läst om andra mer kvalifiserade lösningar här på forumet. Prova att söka...

/Oskar

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror man får bygga någon form av flytande golv.... Läste om någon på forumet som byggde en sarg i trä som han fyllde med sand. Sen la han en skiva ovanpå. En billig lösning och engligt honom gav det bra resultat. Han byggde en för trummorna och en för stärkarna men det skulle kanske gå att bygga en för ett helt rum, vad vet jag. Hemligheten är ju att förhindra att vibrationerna överförs via golvet till din granne. Tror även det finns speciella mattor i neoprengummi för att minska vibrationer, har dock även för mig att de ska vara ganska dyra.

Hur som helts så är det nog bara din fantasi som hindrar dig. Hat läst om andra mer kvalifiserade lösningar här på forumet. Prova att söka...

/Oskar

Precis ju tyngre material ju bättre ljud isolering... och dyrare ock... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Brazil Jack (oregistrerad)

1. Om du nu går på sandgrejen så tänk på att golvet skall hålla.

2. Om du nu har en jobbig granne. Mörda henne.

3. Bygg en sarg av trä. Fyll den med sand. Braka igenom golvet ner på din granne

och vips så har du löst alla dina problem.

Mvh

Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...