Jump to content
Annons

Stänga av monitor?


freudanjess

Recommended Posts

När jag spelar in elgitarr så vill jag ha möjlighet att stänga av monitorlyssning i Logic eftersom jag använder en programvara som förstärker ljudet (Pod Farm med ljudkortet Line 6 UX) och när jag då ska spela in så blir det dubbelt där jag tror att den ena har en lite förskjutning så det låter väldigt dåligt.

Så fort jag trycker på knappen R som i Record så hör jag det här dubbelljudet.

Vad gör man åt det här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Testa med att spela in i "Low Latency Mode". Då bypass:as alla effekter (som har mer än ett visst antal ms i delay) och latencyn minskas rejält. Du borde då kunna höra gitarren i monitor utan latency. Low Latency Mode-knappen har en symbol som ser ut som en mätare och du hittar den på transport-baren, längst till höger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gör man åt det här?

Du måste in i preferences menyn varje gång du vill stänga av eller sätta på monitorlyssning. Helt värdelöst att "I" knappen inte är hård av/på som påverkar både playback och record, utan bara playback. Som sagt för att bli av med det record mode måste du in å rota i menyerna.

Rätta mig gärna om jag har fel för ingen skulle då bli gladare än jag 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Du måste in i preferences menyn varje gång du vill stänga av eller sätta på monitorlyssning. Helt värdelöst att "I" knappen inte är hård av/på som påverkar både playback och record, utan bara playback. Som sagt för att bli av med det record mode måste du in å rota i menyerna.

Rätta mig gärna om jag har fel för ingen skulle då bli gladare än jag 🙂

Du är inne på helt rätt spår. Gå in i "Audio and hardware drivers", välj sedan "Audio Card 2" (om du använder Asio) och bocka sedan av rutan "Software Monitoring". Låt Logic reboota. Klart!

Fredster

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...