Jump to content
Annons

Echo Indigo IO


jivegard

Recommended Posts

Tänkte utrusta min nya bärbara Compaq nx7010 med ett sjyst ljudkort och Echo Indigo IO verkar vara en riktig höjdare. Främst vill jag använda kortet till mixning. Inspelning gör jag med min stationära dator i studion. Men självklart utesluter jag inte att göra mobila inspelningar i stereo, vilket det här kortet borde fixa fint.

Min önskan är att kunna sitta på ett café eller på en gräsmatta och mixa med mina nyinköpa HD280-Pro hörlurar (Jäklar vad bra de är!). Tror ni att kortet tillsammans med datorn kommer fixa att mixa med en massa kanaler å pluggar?

Inspelningsprojekten ligger på en LaCie USB2 HD och datorn har följande spec:

http://www.inwarehouse.se/productDetail.as...60450&ReferId=3

Alltså en Pentium M 1,8Ghz med 512Mb RAM. Det är ett Intel Centrino-system med allt vad det innebär. Jag kör Cubase SX2.

Vad säger ni? Kommer det att funka?

JJ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men kom igen nu. :rolleyes: Någon måste väl ha erfarenhet av Echo Indigo IO...eller åtminstone inspelning och mixning med en bärbar. Delge mig era erfarenheter... pleaaaaase!

Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör ett Echo Indigo DJ till min Acer Travelmate 372 med Centrino. Det funkar helt OK. Stabilt och snabbt, dock knäpper det till i ljudet då och då, men det beror till största sannolikhet på IRQ-konflikter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du för laptop?

Vad kör du för OS å Cubase-version?

J

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...