Jump to content
Annons

Hur får man tag i gamla mjukvarusynthar?


Pajosv

Recommended Posts

Hej!

Hur får man tag i gamla mjukvarusynthar, d.v.s. lite äldre varianter som inte säljs längre? Native Instruments säljer inte FM7 och Pro-53 längre och det är väl just dessa som jag skulle vilja ha tag i.

Är det begagnatmarknaden som gäller? Hur fungerar det i så fall (om någon skulle sälja en äldre plug till mig) med registreringen av pluggen?

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Registreringen fungerar säkert om du får tag på det begagnat - men kolla först om licensavtalet tillåter att man säljer det vidare...

Det stora problemet med gamla pluggar, är snarare att de inte uppdateras längre och att de därför förmodligen inte kommer att fungera med nyare operativsystem. Så länge du kör med en dator som har det äldre operativet, så är det lugnt, men när du uppgraderar datorn eller köper en ny, så går det åt skogen med de gamla pluggarna. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!

Har haft PC och Cubase VST 5.1 men gått över till Mac och Logic Studio 9, så de synthar jag nämnde fungerar troligen inte med ett såpass nytt Logic?

När det gäller Arturias "plugg-paket" med Mini Moog, Moog Modular, CS80, ARP2600, Jupiter 8, Prophet V (5, antar jag) och Prophet VS, så borde det väl fungera i alla fall eftersom det säljs fortfarande?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Har inte svaret om just det pluggar du söker, men problemet beror nog inte på hur ny din version av Logic är utan snarare att du har en Intel-processor i datorn och dessa pluggar förmodligen är skapta för den äldre PPC-processorn som Apple körde med förr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...