Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja.

jag får igång programmet som ett vst instrument och kan klicka på de olika ljuden.

men hur gör jag ett kompt, och hur får jag programmet att " spela in ".

låt oss säga att jag har gjort en komp med gura efter klicka. och vill nu lägga till ett trumkomp med grooveagent. hur gör jag?

//Dan

Annons
Postat

Skapa ett spår förslagsvis på några takter som ett midievent, öppna Drumeditor å klicka ut beatet med trumpinnen. Är inte direkt hemma på användningen av Grooveagent, så det kan finnas andra sätt, men de e iallfall så jag gör...

Efter du har gjort ett par takters komp kan du ju alltid kopiera "eventen", alternativt skapa nya med olika variationer

/Ulf

Postat

Se Grooveagent som en ljudbank med olika trummset. Lägg den tex som ett instrument track och använd sedan tex Beat Designer som en midiinsert för att skapa ett trumspår.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.