Jump to content
Annons

Starta nytt track fallerar, hjälp uppskattas!


Rallemannen

Recommended Posts

Hej alla studioproffs, hemmafixare och hobbymusiker!

Posten kom med ett Pro-tools LE 8 igår. Glad i hågen installerade jag programmet på familjens dator, inga problem. När jag sedan skulle installera programmet på min personliga bärbara avtog min eufori dock omedelbart.

Nu till problemet. När jag skall starta ett nytt track och trycker på recordknappen, skjuter in-signalen i höjden, och minsta beröring av min gitarrsträng ger maxsignal; och ljudet blir sönderdistat (som om jag hade spelat på maxvolym på en micad försärkare, typ)dock utan någon hög ljudnivå. Har jag inte satt in något track så är in-signalen jättebra, och gitarren låter helt normalt. Det är alltså när jag skall spela in det fallerar. Den andra datorn programmet är installerat på är det inget problem, det är alltså min lap-top som krånglar.

Jag själv är jättehobby när det gäller hemmastudio, så problemet kan lika gärna vara enkelt att åtgärda. Jag har dock försökt både själv, och genom att söka på forum såsom detta utan att lyckas.

Skulle vara jättetacksam för hjälp, och jag hoppas att problemet är tillräckligt väl formulerat. Tack på förhand!🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om ingången du använder har en "pad" knapp så tryck in den, den minskar signalen med 10 db om jag minns rätt.

Hoppas du fixar de 🙂

Edit: Smarta jag svarade innan jag läste hela inlägget...

/A

Redigerat av Aman
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag åter igen tillbaka bland de levande. Lite info om vad jag sitter på:

Dator:

Acer Aspire 5551G

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=612460

Operativsystem:

Windows 7 64bit.

Ljudkort:

Mbox 2 mini

http://www.thomann.de/se/digidesign_mbox_2_mini.htm

Har fortfarande inte fått det att funka, fattar helt enkelt inte vad problemet är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...