Jump to content
Annons

Kameraljudet kvar när jag bouncar film med ljud i logic!


JakeEK

Recommended Posts

Hej! Har nu suttit i flera timmar utan att lösa mitt problem.

Jag har för första gången jobbat med film till ljud i logic 9. Och allt har gått bra tills nu när jag ska bounca. När jag kollar/lyssnar på projektet i logic så är ljudet från kameran muteat och man hör bara ljudet jag har spelat in i logic. Men när jag bouncar det så ligger kameraljudet kvar! jag har även kollat på amerikanska forum där folk har löst det problemet med tips från andra.. men inget har funkat för mig ännu.. Sen hittade jag denna guiden http://en.wikiaudio.org/Logic:_Export_audio_to_movie som jag har förstått och följt korrekt tills det sista som jag inte förstår : "To deselect the original audio and hence removing it from the export simply click on the displayed sound file information". Jag kanske är jätte dum som inte fattar detta men jag behöver verkligen hjälp! Tack på förhand!

Peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
BurninSven (oregistrerad)

Har du testat options/movie/export audio to movie. Logic trivs bäst med mov formatet kan vara nåt sånt du måste fixa till, kort sagt det ska funka utan en massa meck om det är en mov och logics format på ljudet (vilket det blir oavsett om du drar in nytt eller lirar in. Iofs Logics nya audioformat kanske stökar till det så testa att spara audion som aif.

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]och följt korrekt tills det sista som jag inte förstår : "To deselect the original audio and hence removing it from the export simply click on the displayed sound file information".
Visst är det därför ljudet ligger kvar.

I fönstret som kommer upp på slutet är originalspåret (kameraljudet) markerat för att bevaras. Klicka på utrymmet nedanför textraden (varsomhelst i fönstret alltså) så försvinner markeringen, och när du klickar OK så kommer inget kameraljud med i exporteringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...