Jump to content
Annons

Importera Impuls -responser


4056E

Recommended Posts

Min hjärna har kört fast på en grej.

Har hittat och tankat hem impuls responser från bl a Lexicon 480L - finns som tur är människor som suttit och orkat spela in impulser.

Det jag kört fast på är ifall upplösningen på impulserna har betydelse, alltså om jag då måste följa dessa även i mina projekt???

Om impulserna är inspelade i 24/48 - bör jag då också köra mina projekt i samma upplösning eller kan jag köra vidare på 44.1 som vanligt?

Har inte 100% koll på hur impulsfilerna körs... Impulsfilerna importeras ju inte i "projektet" på samma sätt utan importeras ju endast till pluggen reverence

Men jag blev osäker

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Okej, tack för ditt svar.

Vad innehåller egentligen impuls-wavefilerna? Jag blev osäker på vad de innehöll och hade inte möjlighet att lyssna på dem just då.

Började fundera kring om deras samplerate var knuten till projektet på något vis, men de är det alltså inte menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Byta av samplingsfrekvens i faltningsreverb ska inte vara något problem. En vanlig funktion är att de kan skala om storleken och det är en om samplning. Och har man omsampling i tid så är det lätt att göra en omsampling i frekvens.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...