Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Whadap

Har en fråga som jag hoppas det finns ett ganska enkelt svar på. Jobbar i Cubase essentials 4. Är så att jag har ett par låtar som ska mixas, dom ligger i olika projekt. Men för att spara tid vill jag använda samma inställningar på alla låtar. Så först mixade jag ihop en av dom tills jag blev nöjd. Sparade projektet och gjorde en kopia där jag kallade det nya projektet "template". På det projektet tog jag bort alla audiofiler från själva spåren. Därefter gick jag in i en av de andra låtarna, kopierade alla filer därifrån och klistrade sedan in dom i "template". Så långt allt väl. Problemet är bara det, att på alla låtar har jag ju olika tempo maps. Och olika tempon. Allt är redan redigerat så det spelar ingen roll om inte filerna ligger enligt klicket. Men problemet är att ljudet blir långsammare, kan jag få det att inte följa metronomen helt enkelt?

Annons
Postat

Hur kan ljudet bli långsammare? Jobbar du med midi? Du kan kanske bocka i klockan som säger "toggle timebase between musical and linear" på spåren isf.

Annars är det väl bara att exportera din tempo map från projektet där filerna ligger och öppna den i "template"?

Postat

File -> Export -> Tempo track

File -> Import -> Tempo track

Glöm inte att sätta parametern "tempo" på din transport panel till track, och inte fixed.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.