Jump to content
Annons

Svensk hip hop - ny förmåga, officiel video och singel släppt idag


4056E

Recommended Posts

Lovande låtskrivare och rappare från kristianstad som alltmer börjar bli ett namn på scenerna här hemma och i genren.

Han jobbar hårt, har stora ambitioner och går in för sin musik till 100%

Här är hans första singel och video som släpptes idag - redan varit uppe på itunes topp 30 idag och förstaplatsen i hip hop -genren

Låten är mixad och mastrad av mig på JFK Studio. (Ja, den låter lite lägre i volym - i samråd med Burim själv valde vi att ta ett steg bort från nivåkriget - vi provade att maxa den med tc 6000 Brickwall limitern, men ingen av oss gillade det egentligen mer än att det bara lät starkt och aggressivt)

Någon som kanske tycker det "funkar"

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Japp allt är tycke och smak, låten och arrangemanget har jag inte alls varit inblandad i.

Djup är jag också för, sysslar själv annars en del med slick rock pop - westcoast så detta är långt ifrån mitt område.

Djup var absolut ingenting dessa grabbarna ville ha, torrt - in your face -

De ville nästan att det skulle låta störigt, jobbigt och påträngade ibland, allt för att man inte skulle kunna undgå låten. Väldigt mycket mid, påträngade synthljud osv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte den har överdrivet mellanregister, inte heller att den är så mycket in your face, men allt kanske inte behöver vara in my face 🙂

MVH

Anders

Alt ska vara in my face! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten tycker jag var lite tråkig. dock lite kul beat faktiskt:)

Producering, mastring allt det där har jag ingen erfarenhet av så det vill jag inte uttala mig om men för mig låter det bra iallafall..

Redigerat av földes
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...