Jump to content
Annons

Vill gärna ha synpunkter på tilltänkta inköp!


jkn

Recommended Posts

Jaha!

Av någon skum anledning har jag pengar över, hur gick det till? 😉

Tänkte uppgradera min studio.

Ut med m-audio 2496, alesis monitor 1, yamaha mg 12/4 mixerbord.

In med Emu 1212 M, adam anf10 monitorer, någon sjyst preamp: Art kanske? Är lite trött på rörhypen dock..

Några synpunkter? Lite sugen på emu-kortet, främst pga adat, sjysta omvandlare, balanserade kontakter osv. Har dock ingen aning om hur stabilt det är. Några erfarenheter?

Alternativt funderar jag på att behålla ljudkortet och lägga mer stålar på preampen.

Vore jättegött mä lite tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du behöver ett slutsteg till ANF-10 - bara så att du inte glömmer bort det... 😉

Tips på preamp om du är trött på rörhypen: Line Audio Design DMP. Det är en ren och ofärgad 2-kanalig preamp av mycket högre kvalisort än priset antyder. Är du ute efter ett rent ljud, så blir absolut inte besviken på den. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver ett slutsteg till ANF-10 - bara så att du inte glömmer bort det... 😎

Tips på preamp om du är trött på rörhypen: Line Audio Design DMP. Det är en ren och ofärgad 2-kanalig preamp av mycket högre kvalisort än priset antyder. Är du ute efter ett rent ljud, så blir absolut inte besviken på den. 🙂

Såklart jag har ett slusteg! Gillar inte bi-amping och sånt stuff! 😉

Line Audio hör jag hört mycket gott om, särskilt mickarna! Tack för tipset, annars hade jag glömt det alternativet. Vet dock inte var de säljs...hmff

Vad ligger de på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Av någon skum anledning har jag pengar över, hur gick det till?  😎

går det verkligen? hehe 😉

Vad för slags preamp ska du ha/ändamål? Och hur mycke hade du tänkt o spendera?

/henke

Ja det går! Utan inblandning i skumraskaffärer dessutom...

2-3000 kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

det är mkt svårt att ge tipps när man inte vet exact i vilken prisklass, någorlunda kan man ju gissa, men jag antar att du inte ska köpa nytt!!! (då blir ju iofs clas ganska sur i och med att han har vinnst intresse). Jag tycker personligen att rör är ett klart plus i preampen! för 2-3k kan du nog få mer preamp en en line audio... enligt min åsigt låter t.ex. mindprint:n bättre, men med en beg. tl audio kan du ju komma ganska långt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok då vet man ju lite bättre..

De ju inte alltid så lätt att hitta billiga saker som är riktigt bra. Jag har en preamp för sång som jag använder väldigt mycke Focusrite Voicemaster inte så himmla dyr om jag inte missminner mej. Fast de är en gammal knävel så jag vet inte om de finns nån i stil med den som är billig. För just det märket har en tendens att vara svin dyrt tyvärr specielt deras röda serie, men dom låter förbaskat bra tycker jag. Det är polysonic som säljer deras grejer om det är så att du vill ta dej en kik i alla fall.

Så kan de ju faktiskt finns väldigt bra begagnade prylar på t ex www.jam.se om de inte måste vara sprillans.

Hoppas man kunde tillföra nåt, har lite dålig koll i stort på just preampar.

/henke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...