Jump to content
Annons

Cubase o Windows 7


trubadur1234

Recommended Posts

Hallo! Funderar på att uppgradera min dator windows 7. Har kört XP nu i många år det har fungerat oklanderligt. Ngt man bör tänka på vid uppgradering när det gäller musikinspelning? Finns det drivrutiner till ljudkort o dyl. Kör EMU ljudkort själv. Funkat VST-pluggar o dylikt? Plus andra trevliga program man använt under årens lopp. Typ SampleTank, EZDrummer etc. Kul o få svar om det finns ngn som har testat o fått det att fungera. Vill inte ge mig på en uppgradering om det bara blir gorm med allting!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hallo! Funderar på att uppgradera min dator windows 7. Har kört XP nu i många år det har fungerat oklanderligt. Ngt man bör tänka på vid uppgradering när det gäller musikinspelning? Finns det drivrutiner till ljudkort o dyl. Kör EMU ljudkort själv. Funkat VST-pluggar o dylikt? Plus andra trevliga program man använt under årens lopp. Typ SampleTank, EZDrummer etc. Kul o få svar om det finns ngn som har testat o fått det att fungera. Vill inte ge mig på en uppgradering om det bara blir gorm med allting!

Windows 7 har funnits såpass länge nu så det borde finnas uppdateringar till allt. Allt som jag har prövat har då fungerat. Men läs på lite om 32-bit (x86) och 64-bit (x64) innan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja - problemet med W7 är om man kör 64-bit, eftersom det inte finns uppdateringar till alla pluggar ännu för 64-bitsmiljö. Kolla alltså om alla pluggar du använder, finns i 64-bitsversion om du tänker köra 64-bit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja - problemet med W7 är om man kör 64-bit, eftersom det inte finns uppdateringar till alla pluggar ännu för 64-bitsmiljö. Kolla alltså om alla pluggar du använder, finns i 64-bitsversion om du tänker köra 64-bit.

Mnja men är det inte så att det är din DAW som styr detta. Om jag fattat det rätt så måste man ha en 64-bitars host för att kunna köra 64-bitars plugins. Men samtidigt måste pluginsen ändå vara kompatibla med operativsystemet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte så många pluggar, men kör Cubase5 32bit med Windows 7 64bit. Än så länge har jag inte hittat en plugg som inte fungerat, provat en kanske 15st utöver de som medföljer cubase.

Av din långa lista med Sampletank och EZdrummer så har jag provat EZdrummer i min datormiljö, vilket fungerar utmärkt.

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...