Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har problem med att tonerna hänger sig när jag matar in dom med mitt MIDI-keyboard.

Detta händer ENDAST med ett specifikt program, Finale 2011 (notskrivning).

I samma dator (Win7), med samma MIDI keyboard, fungerar det utan problem med Cubase och, hör å häpna, även med Finale 2009!?

Jag har senaste drivrutinerna till mitt MIDI-interface, M-Audio FireWire 410. Det är inga problem att spela upp via MIDI-interfacet eller med "mjukvaruljud".

Vad tycker ni? Är det fel på min hårdvara, som supporten, FinaleMusic påstår!?

MVH

Tomas Dunker

Annons
Postat

Supporten för mitt notskrivningsprogram ber mig nu ladda hem Asio4All och använda det i Finales inställningar.

Fråga: Har verkligen ASIO något att göra med när jag skriver in toner med ett MIDI keyboard?

Har inte ASIO betydelse för uppspelningen av mjukvaruljud? T.ex. Latency vid MIDI Thru?

I programmets inställningar för MIDI finns inte nå't om ASIO som alternativ!? Däremot under Audio Driver kan jag välja olika drivrutiner, bl.a. Asio4All, M-Audio FireWire Asio...

MVH Tomas D.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.