morbido Postat 7 september 2010 Postat 7 september 2010 Hej. Jag har ett problem. Jag fĂ„r basen att slĂ„ över pĂ„ vissa gitarrpartier. Detta Ă€r klassiskt. Jag spelar tyng metal/HC och hĂ„ller pĂ„ att försöka göra gitarrerna sĂ„ feta som möjligt. Men lĂ€gger man pĂ„ 4 guruor sĂ„ slĂ„r ju alltid basen över lite dĂ„ och dĂ„ nĂ€r dom synkar ihop pĂ„ tuggen tex. Min önskan Ă€r att bibehĂ„lla tyngden och flĂ€sket i soundet fast köra en kompressor som hugger bara nĂ€r basen slĂ„r över. Vet att tex studio fredman brukar ha en sĂ„dan pĂ„ gitarrerna. Min frĂ„ga: Ăr det nĂ„gon som har tipps pĂ„ en bra effekt och hur jag stĂ€ller in den sĂ„ den bara hugger nĂ€r basen slĂ„r över?
hegobald Postat 7 september 2010 Postat 7 september 2010 Hade du tÀnkt hÄrdvara eller tÀnker du mixa i datorn och menar en plug. Vad spelar du in och mixar med för nÄt?
Anders F Postat 7 september 2010 Postat 7 september 2010 (redigerat) Om du menar att mixa i datorn och just fĂ„ ner "förstĂ€rkningen av basfrekvenser" som gĂ€rna kan slĂ„ över ibland lite vid dĂ€mpningar sĂ„ kan jag rekommendera wavearts multidynamics. Grymt lĂ€ttförstĂ„lig och gör det den ska đ Sedan kan det vara sĂ„ att du inte har optimala instĂ€llningar pĂ„ stĂ€rkaren, stĂ„ende vĂ„gor i rummet som micken snappar upp, felaktig mickplacering osv. MVH Anders Redigerat 7 september 2010 av Gizmozis
morbido Postat 7 september 2010 TrĂ„dstartare Postat 7 september 2010 Tack jag ska genast kolla pluggen đ Jag spelar in alla instrument i datorn direkt. Kör digitaltrummor med midi och sen gitarren in vid en line 6 pod xt. SĂ„ jag kör inte med mickar lĂ€ngre đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.