Jump to content
Annons

Protools mix+ fråga


hellraider

Recommended Posts

Hej!

Kör protools digi 002 just nu men fundera på att byta upp mig till Protools mix+.

Min fråga är hur man går till väga för att köra mix+ på Pc?Har fattat det som att det är möjligt, men att man kanske måst uppdatera mjukvaran eller nått, va vet jag 😉 Någon som ligger inne på svaret?????

M V H

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Okej!

Tänkte bara om det var så att protools mix+ med mjukvara ver 5.x.x inte var kompatibelt med pc, utan att man var tvungen att uppdatera mjukvaran till 6.x.x,

var ju så med Digi 002 racket, funka ju först på mac och efter ett tag gick det även på pc....

M V H

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att det är ett beggat system du vill köpa..

Version 5.x fungerade på PC men jag rekommenderar starkt att du uppgraderar till version 6 vilket fall som helst.

Det hänger lite på vilket operativ du kör också.. XP är att föredra och då var det bara den sista versionen av 5'n som fungerade om jag minns rätt..

Redigerat av aolsson
Link to comment
Dela på andra sajter

har precis köpt ett och iaf Soundware håller inte senare uppdateringar än de nyaste så det är Digistore som man för köpa det från. Efter man betalat får man ladda ner programmet i väntan på att CD-skivan skickas från Irland.

Okej!Men då är det bara att köpa protools ver 6.4 så ska mix+ funka på Pc alltså...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...