Jump to content
Annons

Problem med gitarrmickar


LeVau

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett högst frustrerande problem med min Schecter Hellraiser Solo-6. På den sitter det en EMG-81TW samt en EMG-89TW. Ljudet låter precis som om batteriet är svagt men jag har bytt batteri(två gånger faktiskt) utan resultat på ljudet. Jag har även skruvat upp locken bakom gitarren och plockat bort lite damm. Inget funkar!

Är det någon som kan ge mig en hjälpande hand här?

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Jag har ett högst frustrerande problem med min Schecter Hellraiser Solo-6. På den sitter det en EMG-81TW samt en EMG-89TW. Ljudet låter precis som om batteriet är svagt men jag har bytt batteri(två gånger faktiskt) utan resultat på ljudet. Jag har även skruvat upp locken bakom gitarren och plockat bort lite damm. Inget funkar!

Är det någon som kan ge mig en hjälpande hand här?

Tack på förhand!

Hur låter ljudet när det låter som om batteriet är svagt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur låter ljudet när det låter som om batteriet är svagt?

Svårt att beskriva. Men det låter typ som att det fastnat halvägs in i stärkaren, som om signalen är jättesvag men ändå där.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag har exakt samma problem. Jag har ingen botten i ljudet och det är klent med dist. Problemet uppstod över en sekund mitt i ett rep.

När jag testar min polares gitarr så är det fet ljud, så det är inget fel på stärkaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som om den lilla förstärkaren (som förstärker signalen från de aktiva mickarna) i gitarren skulle kunna gått sönder.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...