Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Jag söker monitorer för att ansluta till RME HDSPe RayDAT, vilket betyder att jag behöver en DAC.

Jag har en Yamaha RX-V650 hemmabioreciver med SPDIF in, DAC och både pre-out och 7x95W 8ohm 0,06% THD. Man kan koppla förbi DSP:n eller nyttja den med en mätmic för att korrigera rumsakustik (som JBL monitorer, om nu detta funkar). Jag kanske kan koppla passiva monitorer eller monitorer utan DAC till denna istället? Eller köpa monitorer med DAC eller köpa en ny extern DAC för att en hemmabioreciver är för kasst, jag kanske behöver bättre hörlursförstärkare för nattproduktion tex? Om jag ska ha intern DAC i monitorerna borde jag ju inte få nått hörlursuttag heller så det måste också tas med i beräkningarna.

Pris max ca 10-12kkr/par men gärna mindre. Skall jag köpa en ny extern DAC så dras detta av på budgeten.

EDIT: Om någon undrar så är studion i ett vardagsrum med akustikbehandling tills jag kan flytta och bygga en riktig hemma-inspelningstudio.

Redigerat av stabilt
Annons
Postat (redigerat)

Är det någon som provat TC ELECTRONIC BMC-2?

http://www.tcelectronic.com/bmc-2.asp

De recensioner jag sett talar om en bra produkt men att hörlursförstärkaren kan bli bättre men jag vet inte vad de har för referenser. Skulle det räcka till Audiotechnica M50 och AKG 701?

Sen får jag lyssna på tex Adam A7 och Dynaudio BM5A mfl. Några jag inte får missa att lyssna på?

Redigerat av stabilt

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.