Jump to content
Annons

Handla gitarr på nätet?

Recommended Posts

Steffeboy (oregistrerad)
Postat

Tänkte köpa en ny billig gura. Såg på nätet på en tysk musikaffär:

Musicstore som ligger i Köln.

Gitarren är en Jack & Danny för 188 euro.

Kan det vara nåt att handla på nätet, sidan såg seriös ut.

Tacksam för svar.

Annons
Postat

jag har en jack & danny, akustisk med mickar. det är en skön gitarr och låter bra. mickarna är också bra. jag köpte den här i sverige för ca 1800 kr nånting

Postat (redigerat)

nä...skall du köpa en billig gura för mycket pengar så köp en peavey predator "made in USA"...bästa guran för pengarna när det begav sig av guitar player...och bästa begagnat några år senare

Tipset fick jag från harmony-central...bra site att spana in för köp av vilken gitarr det än sen gäller:

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/#man

De hade även några jack & danny recensioner

för 188 euro kan du förmodligen få en hyfsad yamaha på ebay...så kolla runt plus att du stämmer av med harmony-central

men näthandel är bra

Redigerat av tryff
Postat

Vid köp av en sådan billig tjänar du inte så mycket tror jag, tänk på att frakten tillkommer. Själv har jag precis köpt en begagnad Alvarez-Yairi WY 1K på eBay för $846 inkl. frakt från USA. Ett kap om du frågar mig. Men jag har inte fått den än, väntar med spänning.

• 2 veckor senare...
Postat

Har aldrig haft några problem med att handla på nätet...

Ser sidan seriös ut och de har "Terms & Conditions" och sånt + att det står att man kan beställa från utlandet är det ingen fara...

Man kan tjäna jävligt mycket stålar på vissa gitarrer.

Postat

inom EU betalar man moms i det landet man köper sakerna - om inte affären exporterar för mer än typ 300000 (vet ej exakta summan) per år till Sverige. i så fall betalar man svensk moms (den tyska dras bort)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.