zillio Postat 15 juli 2010 Postat 15 juli 2010 Har gjort 6 st halvtaskiga DnB lĂ„tar och vill utveckla mig Men min dator och Absynth 4 jobbar inte sĂ„ bra ihop đ (det gĂ„r trögt) SĂ„ jag söker efter en VST synth till Drum n bass. Det dĂ€r "brummiga" ljudet som förekommer i mĂ„nga lĂ„tar. MĂ„ste nog finnas nĂ„gon plugg som har mĂ„nga elektroniska ljud i sig. Bland annat 20 sekunder in i det hĂ€r klippet: Kravet Ă€r ju inte att det endast ska vara sĂ„nt ljud utan mer att jag Ă€re ute efter sĂ„nna sorts ljud. lite aggressiva om man sĂ€ger sĂ„. Vet ni nĂ„got sĂ„ hojta gĂ€rna! Kostar det pengar sĂ„ gör det. Men vill ha en grym plugg! / Zillio
fulis Postat 15 juli 2010 Postat 15 juli 2010 (redigerat) Kika pÄ den hÀr. Kan nog vara en hjÀlp pÄ vÀgen. Du kan skapa det hÀr ljudet med de flesta synthar med flera oscillatorer. SlÀng pÄ en dist o jobba med filtret sÄ blir det aggressivt=) Massive Albino Vanguard anvÀnder jag. De tÀcker det mesta. Redigerat 15 juli 2010 av fulis
zillio Postat 15 juli 2010 TrĂ„dstartare Postat 15 juli 2010 (redigerat) Sökte pĂ„ Albino och fick upp bĂ„de Linplug och Rob papen. Vilken ska jag ha? đ EDIT: SĂ„g att det va samma sak men att det va en pĂ„ TBP som hette sĂ„. Massive har jag laddat ner demo och det verkar jĂ€vligt schysst. har inte ens börjat ratta. Men har kollat lite pĂ„ youtube ocksĂ„. Tack för hjĂ€lpen! đ Redigerat 15 juli 2010 av zillio
Claes Holmerup Postat 15 juli 2010 Postat 15 juli 2010 Synlenth1 tycker jag kan fĂ„ fram det mesta i syntvĂ€g, sĂ„ testa den. đ
zillio Postat 15 juli 2010 TrĂ„dstartare Postat 15 juli 2010 (redigerat) Synlenth1 Verkar riktigt grymt! Tack ska du ha đ Massive gĂ„r lite halv trögt pĂ„ datorn ocksĂ„ đ Men det verkar nice. VĂ€ntar pĂ„ den nya datorn nĂ€r jag fĂ„r lön đ Redigerat 15 juli 2010 av zillio
fulis Postat 15 juli 2010 Postat 15 juli 2010 Waldorf Largo kan vara nÄgot att ha. Testade demon för ett tag sen men tyckte den va lite buggig Àn sÄ lÀnge men det gör ju uppdateringar hela tiden=) SÀg till om du behöver en dator. Har en ute pÄ annons. https://www.studio.se/index.php?showtopic=77706
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.