Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej !

Vet att detta Àr ett musikforum i första hand, men jag testar att posta min frÄga hÀr ÀndÄ.

Jag tÀnkte köpa ett hemmabiosystem alternativt receiver till tv. Jag hade vill ha hdmi-ingÄng sÄ jag kan koppla in min laptop och mitt xbox i systemet. Problemet Àr bara att jag inte Àr nÄgon "hejjare" pÄ det hÀr sÄ jag skulle behöva lite hjÀlp. Hur billigt kan jag komma undan om jag behöver minst en hdmi-ingÄng? en kort förklaring hur det hela fungerar och nÄgra lÀnkar hade varit guld!

/Simon

Annons
Postat

IngÄngar Àr inga problem, det Àr nÀr du vill ha fler utgÄngar som det kommer att kosta pÄ. NÀr det gÀller priset kan du komma rÀtt billigt undan om ditt krav endast Àr minst 2st HDMI in. NÀr du klÀttrar prismÀssigt snackar vi ljudkvalite och bildkvalite. Dyrare receivers anvÀnder egna decoders för bild, medan billigare skickar igenom all info obehandlat direkt till tvn. Det enda som behandlas dÄ Àr ljudet.

Nu vet jag inte vad billigt Ă€r för dig dĂ„ du inte givit all information för att svara dig tillrĂ€ckligt, men gratis kan vi vĂ€l vara överens om Ă€r ganska uteslutet 😉

Jag satte ett tak pĂ„ 3000:- för dig och dĂ„ Ă€r det inte ett jĂ€ttestort omfĂ„ng recievers att vĂ€lja pĂ„ men det finns nĂ„gra iaf. Denna hade jag valt, för kvalite och mycket för pengarna samt 3st HDMI in. TĂ€cker dator,xbox och kanske en framtida bluray 🙂 Undvik billigare skrĂ€pmĂ€rken.

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/hifi-komponenter/receiver/hemmabioreceiver/onkyo-htr-538b/128507.4319/

Lycka till.

Postat

Tack för det snabba svaret,nu klarnade upp lite grann 😉

Hur ser andrahandsmarknaden ut för sÄdana hÀr produkter? det borde förbÀttras en hel del pÄ den hÀr fronten kan jag tÀnka mig, och det Àr ju alltid skönt att spara nÄgra tusenlappar =)

Postat

Andra hands marknaden Àr riktigt stor idag dÄ bild & ljud samt speciellt hifi har kommit pÄ stor fram marsch igen. Det finns en hel del gott dÀr ute om du inte vill ha det allra senaste (ex 3D funktioner).

http://rehifi.jetshop.se/ som ex ;O

Postat

haha, det fĂ„r vĂ€l bli nĂ€sta steg 😉

funderar pÄ att anvÀnda min gamla förstÀrkare, röd, vit-sladd och köpa en kombinerad hdmisladd till spelmaskinen. lite "meck" Àr ju aldrig fel och dessutom sparar jag pengar till en framtida Mac.

Du (Pesek) vet inget om macbook pros framtid, hörde nĂ„gonstans att det kommer nya uppdatering pĂ„ den och det skulle medföra att mĂ„nga kommer "reas" ut? har du nĂ„gon fundering Ă€r det oerhört intressant för mig 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.