MouszE Postat 30 juni 2010 Dela Postat 30 juni 2010 Hej Jag behöver hjälp med hur jag ska ställa in på mitt MOTU ULTRALITE MKIII HYBRID för att jag ska kunna höra mig själv i bakgrunden medans jag spelar in och inte bara bakgrundsmusiken? Hade uppskattat ett snabbt och bra svar snarast möjligt, tack på förhand! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 30 juni 2010 Dela Postat 30 juni 2010 Höj gainen på preampen och sänk volymen på musiken. Din röst ligger förmodligen för lågt nu när du spelar in. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 1 juli 2010 Dela Postat 1 juli 2010 Använder du CueMix (dedikerad hörlursmix) eller bara en software monitoring i ditt musikprogram? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MouszE Postat 2 juli 2010 Trådstartare Dela Postat 2 juli 2010 Jag använder bara software monitorn i Cubase, ska jag använda cuemix då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 2 juli 2010 Dela Postat 2 juli 2010 Öppna CueMix. I menyn Phones längst upp kan du välja vad som ska gå till lurarna, (Main Out 1-2, Analog 1-2 tom 7-8, SPDIF eller Phones-mix)Välj Phones. Gör en hörlursmix av musikspåren i Cubase. Om en individuell hörlursmix är onödigt för dig och du vill höra alla kanaler, gör bara en send på masterregeln. Skicka den till ljudkortsutgången som motsvarar hörlursutgången på fronten. (I mitt fall är det utgång 11-12.) Klicka på Mixes, här kan du göra 8 olika mixar av inkommande mikrofoner. Bus 1 använder jag till den utgång där jag har min lyssning inkopplad, och där vill jag inte höra mikrofoner så jag har satt dem i mute. Växla till Bus 2. Bus 2 tänker jag skicka till lurarna (dit musiken från Cubase redan går) så jag väljer Phones 1-2 som utgång på Bus 1-2. Jag har vridit upp mikrofon 1 och 2 i mixen. I det här fallet blir det bara inspelning med mik 1 så jag har satt den andra i mute-läget. Nu hörs mik 1 i lurarna, utan någon fördröjning/latency. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.