Jump to content
Annons

Error p.g.a melodyne bridge


Bluemoon

Recommended Posts

Kan jag på något vis gå runt melodyne och öppnad Sonarfilen ändå? Kan man på något vis stänga av melodyne och alla andra effekter för den delen innan jag öppnar filen? då borde den ju fungera igen tycker man eftersom Sonar stängs ner och visar mig en ruta att Sonar inte kan öppnas p.g.a Melodyne bridge dll... mina andra projekt med samma plug fungerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu kör jag Cubase och har ingen koll på Sonar - men vad man brukar kunna göra i Cubase, är att man flyttar ut dll-filerna från vstplugins-mappen, så att de inte längre finns där de förväntas finnas. Då brukar det gå bra att öppna projekt som bråkar med den aktuella pluggen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, Claes tips funkar i Sonar oxå.

Om du vill felsöka så kan du helt enkelt temporärt döpa om mappen "vst-plugins" (motsv). Sonar kommer inte att hitta pluggarna när du öppnar projektet, du får då ett felmeddelande/dialog där du kan välja typ "kör igång projektet utan plugg(ar)".

Om nu melodyne bridge är en VST? Självklart kanske.

Hoppas det löser sig.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

tack, det fungerade att gå runt på det vis ni sa. dessvärre har melodyne fortsatt att komma med samma error fler gånger efter det här. väldigt konstigt är det då jag har stickkörer jag har kunnat öppna och stänga flera gånger utan problem, men så fort jag ska arbeta med refrängens körer så börjar det att strula. flera gånger, nu verkar det fungera igen, men jag vågar knappt arbeta vidare då jag inte vet säkert om problemet uppstår igen och ytterligare timmar är bortkastade.

Meddelandet jag får är detta:

"Error- Unhandled Exception

A fatal Error har occured

Module: C:/program files/cakewalk/vstplugins/MelodyneBridge.dll

A crash dump file has been created here:

(platsen)

olika koder......

Sonar is about to exit abnormally."

Jag har inte haft några problem tidigare, men igår började dessa.

Ska prova nu igen och se om min senaste refräng går att öppna.

Vad kan problemet bero på? Är det Sonar eller är det melodyne? Bör jag installera om?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har egentligen ingen aning; men jag hade ett antal "märkliga" fel härom året, projekt hängde sig och någon specifik plugg framkallade blåskärm.

Snart därefter så totalkraschade hårddisken. Min gissning är att blåskärmen tändes när datorn försökte läsa/skriva på en trasig sektor av HD-n, alltså att den aktuella pluggen låg på en sådan. Det känns logiskt.

Lesson learned: Håll backuperna aktuella...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...