Jump to content
Annons

Tips på pluggar till cubase 5, synthar, strings, bas, ALLT!


prototyp

Recommended Posts

Annons

Det beror på vad du är ute efter för instrument också...

Bra "smör-och-bröd"-VSTi, är exempelvis Hypersonic (som tyvärr inte finns kvar på grund av att den gjordes av Wizoo som köptes upp av Digidesign för ett par år sedan - men den kommer att bli ersatt av HALion Sonic under 3:e kvartalet i år). SampleTank är också ett bra "smör-och-bröd"-VSTi. Dessa kommer med massor av ljud från de flesta sorters instrument, i varierande kvalitet, men oftast klart användbara.

När det kommer till andra och bättre ljud, så är EWQLSO (EastWest/QuantumLeap Symphony Orchestra) Gold en höjdare på orkesterljud. Andra alternativ där, är t ex MOTU Symphonic Orchestra och Garritan Personal Orchestra.

För olika elpianon, kör jag väldigt gärna med Scarbee Keyboard Gold Bundle (Rhodes, Clavinet, Pianet och Wurlizer) - som numera finns hos NAtive Instruments under namnet Scarbee Vintage Keys.

För basen föredrar jag Scarbee J-slap'n Fingered och Black Bass, som är sanslöst välgjorda samplingsbibliotek. Numera finns de hos Native Instruments under namnen Jay-bass och MM-bass. Annars spelar jag gärna på min Rickenbacker 4001 också - men den är äkta vara... :rolleyes:

För brass, så finns Vir2 Mojo, som är en riktig höjdare på alla sätt - och AMG Kick Ass Brass, som inte håller samma klass, men är bra ändå...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...